DTBS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTBS801
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR


Dersin Amacı

Öğrencinin uzmanlık alanı konusunda, bilimsel kaynaklardan faydalanarak seminer hazırlama ve sonumu seminer tekniklerine uygun olarak gerçekleştirme becerisi kazandırma amaçlanmıştır. konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer hazırlamaya yönelik literatür çalışması ve sunum tekniklerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

WEB kaynakları

Notlar

WEB de Örnek seminerler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uzmanlık alanı konusunda derleme makale yazabilir.
ÖÇ02 Araştırma sonuçlarını seminer olarak verebilir.
ÖÇ03 Bilimsel yazım tekniklerini bilir
ÖÇ04 Alanı ile ilgili konularda literatür çalışması yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusu ile ilgili hazırlık çalışmaları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Seminer sunum tekniklerinde bilgisayarda sunum programları kullanımı ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Sunum için grafik tasarımı ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Sunum için yazı modeli seçimi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Sunum tekniklerinde renk seçimi WEB Kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seminer teknikleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Sunumun eleştirel değerlendirmesi Sunum salonunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS