YLTBT702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTBT702
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR


Dersin Amacı

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması.

Dersin İçeriği

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması.

Dersin Ön Koşulu

21 kredili en az 7 ders almış olmak

Kaynaklar

WEB'de tez konusu ile ilgili kaynaklar

Notlar

WEB'de tez konusu ile ilgili tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır
ÖÇ02 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler.
ÖÇ03 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
ÖÇ04 Tez konusu hakkında sunum yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tezin planlanması Gözlem çizelgelerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Tarla deneme teknikleri konulu çalışmaların incelenmesi Gözlem çizelgelerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Gözlem ve ölçüm yöntemleri konularının araştırılması Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Tez yazım teknikleri konulu yayınların incelenmesi Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Tez sonuçlarının yayına hazırlama tekniklerinin öğrenilmesi Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Toplanan verilerin işlenmesine yönelik tekniklerin öğrenilmesi Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Veri işleme tekniklerine yönelik paket programların araştırılması Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Gözlem ve ölçümlerin alınması Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Gözlem ve ölçümlerin alınması Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Gözlem ve ölçümlerin alınması Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Tezin Yazılması Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tezin Yazılması Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tezin Yazılması Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tezin Yazılması Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tezin Yazılması Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Tezin Yazılması Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Tezin Yazılması Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama