TB0072 Alternatif Baklagillerin Tarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB0072
Ad Alternatif Baklagillerin Tarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON


Dersin Amacı

Bu dersin amacı alterbatif baklagillerin tanıtımı, önemi, ve tarımı ile bilgiler vermektedir.

Dersin İçeriği

Alternatif baklagil bitkileri (Maş fasulyesi,Lablab fasılyesi, Guar,Lüpen, Kloratarya gibi baklagillerin) Dünyanın bazı bölgelerinde tarımı yapılmaktadır. Ülkemizde tarımsal potansiyele sahip olabilecek bitkilerin birçok yönü bakımından ele alması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ele alınan bitkilerin bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri ve tarımı anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Elçi. Ş. 1988. Ziraatte Baklagiller

Notlar

Tropical Legumes: Resources for the future


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alternatif baklagillerin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Alternatif baklagillerin yetiştirilme amaçları hakknda bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Alternatif baklagillerin bitkisel özelliklerin hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Alternatif baklagillerin tarımsal özelliklerin hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alternatif baklagillerin tanıtımı ve önemi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Alternatif baklagillerin yetiştirilme amaçları Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Alternatif baklagillerin sınıflandırılması Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Alternatif baklagillerin ekonomik önemi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Maş fasulyesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Maş fasulyesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ödev sunumu Literatür Tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
8 Vize sınavı Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Guar bitkisi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Arazide gözlem yapmak Konu ile ilgili okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Lüpen bitkisi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Lablab fasulyesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Krotolarya bitkisi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Alternatif baklagillerde kalite kriterleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Tekrar Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Final Sınavı Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS