TB0059 Tarla Bitkilerinde fizyolojik fenotipleme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB0059
Ad Tarla Bitkilerinde fizyolojik fenotipleme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tarla bitkilerinde fenotipler arası farklılığın açıklanmasında fizyolojik esaslarının anlaşılmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Tarla bitkilerine türe özgü gelişme dönemleri, bu dönemlere özgü ekofizyolojik özellikler verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sudhakar, P., Latha, P., & Reddy, P. V. (2016). Phenotyping crop plants for physiological and biochemical traits. Academic Press. Ghanem, M. E., Marrou, H., & Sinclair, T. R. (2015). Physiological phenotyping of plants for crop improvement. Trends in Plant Science, 20(3), 139-144. Yin, X., Struik, P. C., & Kropff, M. J. (2004). Role of crop physiology in predicting gene-to-phenotype relationships. Trends in plant science, 9(9), 426-432. Monneveux, P., Ribaut, J. M., & Okono, A. (Eds.). (2014). Drought phenotyping in crops: from theory to practice. Frontiers E-books. Kumar, J., Pratap, A., & Kumar, S. (Eds.). (2015). Phenomics in crop plants: trends, options and limitations (Vol. 1, p. 310). New Delhi: Springer India.

Notlar

WEB'de tarla bitkilerinde fizyolojik fenotipleme konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dane ürünü veren tarla bitkilerinde fonotipleme kriterlerini bilir.
ÖÇ02 Tarla bitkilerinde kullanılan fenotipleme platformaları hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Proje önerisi hazırlama ve sunum aşamasında yöntem bölümüne Tarla Bitkilerinde fizyolojik fenotipleme konularını ekleyebilir ve bu işleri yürütebilir.
ÖÇ04 Tarla Bitkilerinde fizyolojik fenotipleme konusunda seminer verebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitkilerde feniplemeye giriş Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Bitkilerde fenotip araştırmalarının önemi Güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bitkilerde fenotip özellikleri Güncel makalelerden konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Fenotipleme ekipman ve cihazları Fenotipleme cihaz üreticilerinin WEB sayfalarına erişim Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Fenotipleme ekipmanlarının kullanım alanları Fenotipleme cihaz üreticilerinin WEB sayfalarına erişim Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
6 Fenotipleme ekipman ve cihazları Fenotipleme cihaz üreticilerinin WEB sayfalarına erişim Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
7 Fenotipleme sistemlerinin özellikleri WEB erişimleri Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
8 Fenotipleme sistemlerinin verimliliği WEB erişimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
9 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Bitkisel özelliklerin tanımlanması için tarama araçları WEB erişimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
11 Özelliklerin tanımlanması için tarama araçları WEB erişimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
12 Özelliklerin tanımlanması için tarama araçları WEB erişimleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
13 Bitkilerde kuraklık stresi çalışmalarında fenotipleme Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Bitkilerde kuraklık stresi çalışmalarında fenotipleme Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
15 Bitkilerde sıcaklık stresi çalışmalarında fenotipleme Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
16 Bitkilerde sıcaklık stresi çalışmalarında fenotipleme uygulamaları Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
17 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 04:42