Genel Bilgi
Kod | TB0051 |
Ad | Biyokütle (Katı Yakıt) Enerjisi Üretiminde Kalite Özellikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
..Biyokütle enerjisi (katı yakıt) üretiminde kalite kavramının temel prensiplerini öğrenir.
Dersin İçeriği
..Biyokütle enerjisi üretiminde kalite kavramı ve önemi, ısıl değer kavramı ve ısıl değeri etkileyen faktörler, biyokütledeki nem, kül ve mineral içeriklerinin biyokütle kalitesine etkileri, zararlı gaz emisyonlarına neden olan mineraller ve enerji bitkilerinde yetiştirme tekniğinin biyokütle kalitesine etkisi konuları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts. Handbook of bioenergy crop plants.
Notlar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyokütle (katı yakıt) enerjisi üretiminde kalite kriterlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Biyokütle enerjisi üretiminde kullanılan hammadde kaynaklarını tanır. |
ÖÇ03 | Biyokütle kalitesini etkileyen bitkisel özellikleri ve tarımsal uygulamaları öğrenir. |
ÖÇ04 | Enerji bitkileri arasındaki biyokütle kalitesi farklılıklarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyokütle (katı yakıt) tanımı ve özellikleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yakıt Özellikleri, Avantajları ve Dezavantajları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyokütle Enerjisi Hammadde Kaynakları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Doğrudan yanma | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biyokütle kalite kriterleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Nem oranı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kül içeriği | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kül erime noktası | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mineral içeriği | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Cell wall composition (lignin, cellulose, hemicellulose) | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Zararlı gaz emisyonları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Biyokütle kalitesini etkileyen tarımsal uygulamalar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hasat zamanının önemi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Enerji bitkileri arasındaki biyokütle kalite farklılıkları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |