Genel Bilgi
Kod | TL551 |
Ad | Mühendislikte İstatistik Metotlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Deneysel çalışmalarla elde edilen verilere uygulanabilecek seçilmiş istatistiksel yöntemlerin uygulanabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, mod ve medyan kavramları, standart sapma. Süreksiz ve sürekli dağılım tipleri. Betimsel istatistiklerin paket program yardımıyla hesaplanması. Grafik oluşturma (çubuk, çizgi, histogram, kutu, ilişki grafikleri vb.). Verileri tablolaştırma. Bilgisayar destekli istatistiksel paket program yardımıyla istatistiksel yöntemlerin tekstil uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
Özdamar K., Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Nisan Kitabevi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeterli düzeyde istatistik bilgisine sahip olur |
ÖÇ02 | Seçilmiş istatistiksel yöntemleri paket programlar yardımıyla uygular |
ÖÇ03 | Uygun test yöntemini seçebilir |
ÖÇ04 | Uygulanan istatistiksel analizleri yorumlayabilir |
ÖÇ05 | Paket programını en az orta düzeyde kullanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik uygulamalarında istatistiksel yöntemlerin yeri ve önemi | Referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, mod ve medyan kavramları, standart sapma | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Süreksiz ve sürekli dağılım tipleri. | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seçilen paket programın genel tanıtımı | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Paket programa veri girişinin yapılışı, değişkenlerin özelliklerinin tanımlanması | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yeni değişken türetme, verileri kodlama, tanımlama | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dosya ayırma, birleştirme | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Grafik oluşturma (Bar grafiği, çizgi grafiği, pasta grafiği) | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Grafik oluşturma (Histogram, kutu grafiği, ilişki grafiği) | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Paket program yardımıyla betimsel istatistiklerin hesaplanması | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Paket program yardımıyla çapraz tablo ve frekans tablosu oluşturma | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Genel tekrar | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulamalar-1 | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulamalar-2 | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Teorik bilgilerin paket program ile uygulanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |