Genel Bilgi
Kod | TL507 |
Ad | Tekstilde Kurutma Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil terbiyesinde önemli bir yeri olan kurutma sistem ve makinelerinin tanıtılması, kurutma mekanizmasının teorisi, farklı yapı ve özellikteki tekstil ürünlerinin kurutma-fikse işlemlerinde sistem tercihi ve etkin kurutma için dikkat edilmesi gerekenlerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Kurutma İşlemlerinin Temel Kavramları ile Isı ve Kütle Transferi. Kurutma İşlemi Uygulanacak Tekstil Ürünlerinin Bazı Özelliklerinin Belirlenmesi. Tekstil Terbiye İşlemlerinde Kullanılan Kurutucu Tipleri ve Özellikleri İle Bunların Seçimi. Alternatif Enerji Kaynaklı Kurutucu Tipleri ve Dizayn Kriterleri. Kurutucularda Enerji Tüketimi ve Tasarruf İmkanları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. PERRY, R.'Perry's Chemical Engineer's Book',McGraw-Hill Book Comp.,1997. 2.OĞULATA, R.T., KOÇ, E.,DOBA, F.Tekstilde Kurutma ve Yaygın Kullanılan Kurutma Teknikleri, 71-75, Termodinamik, 1998. 3. TARAKÇIOĞLU, I.'Tekstil Terbiyesi ve Makinaları', Ege Üniversitesi, 1996.
Notlar
1. PERRY, R.'Perry's Chemical Engineer's Book',McGraw-Hill Book Comp.,1997. 2.OĞULATA, R.T., KOÇ, E.,DOBA, F.Tekstilde Kurutma ve Yaygın Kullanılan Kurutma Teknikleri, 71-75, Termodinamik, 1998. 3. TARAKÇIOĞLU, I.'Tekstil Terbiyesi ve Makinaları', Ege Üniversitesi, 1996.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil terbiyesinde kurutmanın önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Tekstilde kurutma yöntem ve makinelerini sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Tekstilde kurutma teorisini kavrar. |
ÖÇ04 | Etkin ve verimli bir kurutma için yapılması gerekenler hakkında fikir sahibi olur. |
ÖÇ05 | Farklı yapı ve özellikteki tekstil ürünlerinin kurutma-fikse işlemlerinde sistem tercihi ve etkin kurutma için dikkat edilmesi gerekenleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil terbiyesi, sınıflandırılması, kurutmaya giriş | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ön kurutma yöntem ve makinelerinin tanıtılması | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Esas kurutma, önemi ve kurutma prensipleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yaş tekstil ürünlerinde kurutma işlem basamakları, kurutma hız - zaman diyagramı | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kurutma sistemlerinde enerji kaynakları ve ısı taşıyıcı akışkan çeşitleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kurutma havası nem özellikleri, kurutmada enerji dengesi ve kurutmaya etki eden çalışma parametrelerinin değerlendirilmesi | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Konveksiyonlu kurutma makineleri, Ramöz kurutma makineleri ve özellikleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Taşıma bantlı kutucular ve hot-flue kurutma makineleri özellikleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Askılı kurutucular ve delikli tamburlu kurutucular | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Basınçlı kurutucular ve özellikleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kontakt (temasla) kurutma yöntem ve makineleri ve özellikleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Radyasyonla kurutma yöntem ve makineleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yüksek frekanslı kurutma sistemleri ve özellikleri | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Alternatif Enerji Kaynaklı Kurutucu Tipleri ve Dizayn Kriterleri. Kurutucularda Enerji Tüketimi ve Tasarruf İmkanları. | ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların genel olarak tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |