TBB006 Bitki Besin Elementleri Hareketi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB006
Ad Bitki Besin Elementleri Hareketi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU


Dersin Amacı

Bu ders, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme, Bitkisel Üretim alanlarında doktora çalışmalarını yürüten bilim insanı adaylarına bitkisel ölçekten başlayıp küresel ölçeğe kadar olan farklı düzeylerde bitki besin elementlerinin hareketi hakkında bilgi sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Farklı düzeylerde (bitki içerisinde, tarla koşullarında, çiftlik ortamında, bölgesel, karasal, kıtasal ve global) bitki besin elementi hareketlerinin iklime bağlılığı, doğal ve insan kaynaklı nedenlerden oluşan aksaklıklar, zararlanmış materyal akışının sonuçları, bitkiler (flora) ve faunanın muhtemel adaptasyon mekanizmaları ve bu sorunu gidermek için yapılması gerekenler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders sunuları Mineral Nutrition of Higher Plants The Nature and Properties of Soils

Notlar

Başka ders kaynağı bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nemli-soğuk, nemli-ılıman, nemli-sıcak bölgelerdeki besin elementi döngüsü hakkında bilgi kazanır
ÖÇ02 Yarı-nemli, yarı-kurak ve kurak bölgelerdeki besin elementi döngüsünde yeterli bilgiye sahip olur
ÖÇ03 Toprak asitliğinin nedenleri ve asitleşmenin besin elementi döngüsü üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 O2 noksanlığının (su altında) topraklardaki besin elementi döngüsü üzerine etkileri hakkında bilgi ile donanır
ÖÇ05 Kurak koşullarda yüksek toprak pH'lı (kireçli topraklar) alanlarda besin elementi döngüsünün dinamiklerini tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Nemli-soğuk (yarı arktik) iklimde besin döngüsü Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Nemli-ılıman iklimde besin elementi döngüsü Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Toprak asitleşmesinin nedenleri Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Toprak asitleşmesinin besin elementi döngüleri üzerine etkileri I Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Toprak asitleşmesinin besin elementi döngüleri üzerine etkileri II Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Nemli-Sıcak İklimde Besin Döngüsü I Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Nemli-Sıcak İklimde Besin Döngüsü II Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Asidik mineral topraklara adaptasyon I Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Asidik mineral topraklara adaptasyon II Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Topraklarda O2 noksanlığı altında (su altında) besin elementi döngüsü I Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Topraklarda O2 noksanlığı altında (su altında) besin elementi döngüsü II Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Yarı Nemli, Yarı Kurak ve Kurak İklimlerde Besin Elementi Döngüsü I Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Yarı Nemli, Yarı Kurak ve Kurak İklimlerde Besin Elementi Döngüsü II Ders sunuları, kitaplar, internet kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS