YLTBBT702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTBBT702
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU


Dersin Amacı

Yüksek Lisans tezinin amacı, öğrencilerin Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasını; belirli bir zaman dilimi çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını ve yayınlamasını sağlamak

Dersin İçeriği

Tez çalışması, önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bir akademik danışman tarafından yönetilir. Danışmanlar, öğrencilere, ilgili literatüre nasıl ulaşılacağına ve uğraşılan konunun etik kurallar gözetilerek araştırılmasına yönelik destek sağlar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

İlgili danışman tarafından önerilecek kitaplar, bilimsel makaleler

Notlar

İlgili danışman tarafından önerilecek kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır
ÖÇ02 Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ03 Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder
ÖÇ04 Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
2 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
3 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Deneysel çalışmalar, veri toplama-değerlendirme Araştırma, laboratuvar çalışması, arazi çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav