Genel Bilgi
Kod | YLTBBS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak
Dersin İçeriği
Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kitaplar, bilimsel makaleler
Notlar
İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır |
ÖÇ02 | Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır |
ÖÇ03 | Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |