TBB611 Görüntü Yorumlama

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB611
Ad Görüntü Yorumlama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Toprak etüt ve haritalama, arazi kullanımı vb. doğal kaynak araştırmalarında hava fotoğrafları ve uydu görüntülerinin göz yorumu ile yorumlama ve bilgi üretme becerilerini kazanmak.

Dersin İçeriği

Hava fotoğrafları ve uydu verilerinin genel özellikleri, görüntü karakteristikleri, göz yorumlama ilkeleri, stereoskopik görüntü kullanılarak yeryüzü şekillerinin tanımlanması ve haritalanması, görüntü yorumlamanın doğal kaynak araştırmalarında kullanım alanları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Uzaktan algılama ve görüntü yorumlama. Çeviren Prof. Dr. Kaan Şevki KAVAK. Palme Yayınevi. ISBN: 9786052820759

Notlar

Konu ile ilgili internet üzerinden erişim sağlanabilecek yayın ve dokümanlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hava fotoğrafları ve uydu görüntülerinde doğal yeryüzü objelerini tanır.
ÖÇ02 Görüntü karakteristiklerini kullanarak çeşitli objelerin özellikleri hakkında tahminde bulunur.
ÖÇ03 Görüntü yorumlama yöntemiyle çeşitli tematik haritalar üretir.
ÖÇ04 Görüntüler üzerinde önemli yeryüzü şekillerini üç boyutlu görüş yardımıyla tanır
ÖÇ05 Görüntü yorumlamayı hangi alanlada kullanacağını bilir.
ÖÇ06 Pikseller arasındaki temel ilişkileri bilir.
ÖÇ07 Stereskoop aletini kullanır. Bu aleti kullanarak stereoçift hava fotoğrafları üzerinde üç boyutlu görüş sağlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, işlenecek konular Ön hazırlık ihtiyacı bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hava fotoğrafları ve özellikleri Hava fotoğrafı hakkında literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Stereoskopik görüntü prensipleri Stereoskop hakkında literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Hava fotoğrafglarının yoruma hazırlanması Uygulama notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Görüntü karakteristikleri Görüntü karakteristikleri hakkında literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Görüntü karakteristikleri (devamı) uydu görüntüleri hakkında literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Görüntü karakteristiklerinin yorumlanması Farklı görüntülerde inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav İşlene tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uydu verilerinin özellikleri Uydular hakkında literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Ekran görüntüsü üzerinde göz yorumu Uygulama için uydu görüntüsü seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Üç boyutlu hava fotoğrafı ve uydu verilerinin yorumu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Görüntü yorumlamanın kullanıldığı alanlar Görüntü karakteristikleri hakkında araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Arazi kullanımının ve örtü tiplerinin yorumlanması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ormancılık, jeoloji ve çevre konularında görüntü yorumlama Seçilen görüntü üzerinde arazi kullanımının haritalanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Fizyoğrafyanın yorumlanması Fizyoğrafya bilgilerinini tazelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Sınav hazırlık çalışması Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:37