TBB594 Bitki Besin Elementi ve Gübre Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB594
Ad Bitki Besin Elementi ve Gübre Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE İBRİKÇİ


Dersin Amacı

Çevre ile uyumlu bir ortamda bitki besin element yönetimini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Toprakta var olan ve gübre olarak organik ve inorganik kaynaklardan toprağa veya doğrudan bitkiye verilen besin elementlerinin yönetimi incelenecektir. Yönetim ile hedeflenen gübre optimizasyonu, toprak ve su kaynaklarının korunması ve tarımsal girdilerin azaltılması yolları ve mekanizmaları geniş boyutlu olarak tartışılacaktır. Ayrıca, uygun bir yönetimin ekonomik boyutları gübre kullanımı açısından da değerlendirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Gübreler ve Gübreleme


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki besin elementlerini ve gübreleri öğretir.
ÖÇ02 Besin elementleri ve gübrelerin yönetim mekanizmalarını öğretir.
ÖÇ03 Bitki besin elementlerinin çevre ile barışık olarak uygulanmasını öğretir..
ÖÇ04 Gübreleme araçlarını öğretir
ÖÇ05 Gübre kayıp mekanizmalarını öğretir
ÖÇ06 Gübreleme ekonomisini öğretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki besin elementleri ve yönetimine giriş Materyal Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yönetimi etkileyen toprak faktörleri Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yönetimi etkileyen su faktörleri Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yönetimi etkileyen bitki faktörleri Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yönetimi etkileyen gübre faktörleri Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Azot dinamiği Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Azot yönetimi Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Fosfor yönetimi Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Potasyum yönetimi Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Mikroelement kaynakları Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Mikroelement yönetimi Materyal okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Gübreleme üzerine öğrenci sunumları Sunum için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Toprak yönetimi üzerine öğrenci sunumları Sunum için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci sunumları Sunum için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS