TBB0021 Toprak Sınıflandırma Sistemleri

6 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB0021
Ad Toprak Sınıflandırma Sistemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA


Dersin Amacı

Ülkemizde de kullanılmakta olan Toprak Taknsomisine ait 12 ordo ve alt ordoların tümünün belirlenmesidir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, başta soil taxonomy olmak üzere, ulusal ve uluslararası düzeyde kullanılan toprak sınıflandırma sistemleri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Keys to Soil Taxonomy, USDA. (Not: Sözkonusu kaynağın satışı olmadığından dolayı öğrenciye tarafımca verilmektedir)

Notlar

Keys to Soil Taxonomy, USDA. (Not: Sözkonusu kaynağın satışı olmadığından dolayı öğrenciye tarafımca verilmektedir)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak Taksonomisi nedir?
ÖÇ02 Taksonomide kaç ordo bulunmaktadır ve genel özellikleri nelerdir?
ÖÇ03 Türkiyedeki ordolar ve genel özellikleri nelerdir?
ÖÇ04 Organik ve mineral topraklar arasındaki farkları öğrenirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprak taksonomisine giriş İlk hafta olduğundan dolayı Ön hazırlık bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 organik ve mineral topraklar arasındaki farklar Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tanımlayıcı horzionlar nelerdir? Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Alfisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Andisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aridisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Entisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Gelisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Histosoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Inceptisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Mollisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Oxisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Spodosoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ultisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Vertisoller Kaynak kitaptan çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Türkiye topraklarının dağılımı Farklı kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Sınav Tüm konuların genel değerlendirmesine yönelik sözlü sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 159
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,36
AKTS 6 AKTS