Genel Bilgi
Kod | TBB0014 |
Ad | Bitkilerde Mineral Beslenme Bozuklukları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA BÜLENT TORUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde mineral besin elementlerinin eksikliği ve fazlalığında (toksisitesinde) yapraklarda ve generatif organlarda ortaya çıkan semptomların (Kloroz, nekroz ve deformasyonları) tanınması; mineral besin elementlerinin ve bitkilerde eksik, normal ve toksik olduğu durumlarda yapraklardaki konsantrasyonları. Beslenme bozuklukları ile hastalık belirtileri arasındaki farklar; beslenme bozukluklarının sera ve bitki yetiştirme odası denemeleriyle uygulamalı olarak gösterilmesi.
Dersin İçeriği
Bitkilerde mineral beslenme bozuklarının temel bilgisini öğretmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Marschner, 1995, Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic Press, London Bergmann, W. (1992) Nutritional Disorders of Plants: Developments, Visual and Analytical Diagnosis. Gustav Fischer Verlang Jena, NewYork
Notlar
Marschner, 1995, Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic Press, London Bergmann, W. (1992) Nutritional Disorders of Plants: Developments, Visual and Analytical Diagnosis. Gustav Fischer Verlang Jena, New York
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dengeli beslemenin bitkinin büyümesinde, veriminde ve kalite parametrelerindeki önemini kavrar |
ÖÇ02 | Bitkilerde besin element noksanlığını ve toksisite simptomlarını teşhis edebilir |
ÖÇ03 | Bitkilerde mineral beslenme bozuklarının nedenini ve çözümleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ04 | Bitkilerde mineral beslenme bozuklarının nedenini ve çözümleri hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkileride mineral beslenmenin temel ilkeleri | gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitkilerde dengeli beslenmenin önemi | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mineral beslenme bozukluğu nedir? | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- Toprak | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- Bitki faktörü | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- İklim | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- Agronomik uygulamalar | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Bitkilerde mineral element noksanlıklarının teşhisi, yöntemleri | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
9 | Ara değerlendirme | proje ve ödev | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
10 | Bitkilerde mineral element noksanlıklarının teşhisi. makroelementler | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
11 | Bitkilerde mineral element noksanlıklarının teşhisi ve mikro elementler | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
12 | Bitkilerde mineral element toksisitelerinin teşhisi, makro elementler | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bitkilerde mineral element toksisite teşhisi, mikroelementler. | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Mineral element noksanlıklarının çözüm yolları | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Mineral element toksisitesinin çözüm yolları | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara değerlendirme1 | proje ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
17 | genel değerlendirme | sunum, oral and written examinations | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |