TBB0014 Bitkilerde Mineral Beslenme Bozuklukları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB0014
Ad Bitkilerde Mineral Beslenme Bozuklukları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA BÜLENT TORUN


Dersin Amacı / Hedefi

Bitkilerde mineral besin elementlerinin eksikliği ve fazlalığında (toksisitesinde) yapraklarda ve generatif organlarda ortaya çıkan semptomların (Kloroz, nekroz ve deformasyonları) tanınması; mineral besin elementlerinin ve bitkilerde eksik, normal ve toksik olduğu durumlarda yapraklardaki konsantrasyonları. Beslenme bozuklukları ile hastalık belirtileri arasındaki farklar; beslenme bozukluklarının sera ve bitki yetiştirme odası denemeleriyle uygulamalı olarak gösterilmesi.

Dersin İçeriği

Bitkilerde mineral beslenme bozuklarının temel bilgisini öğretmek.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Marschner, 1995, Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic Press, London Bergmann, W. (1992) Nutritional Disorders of Plants: Developments, Visual and Analytical Diagnosis. Gustav Fischer Verlang Jena, NewYork

Notlar

Marschner, 1995, Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic Press, London Bergmann, W. (1992) Nutritional Disorders of Plants: Developments, Visual and Analytical Diagnosis. Gustav Fischer Verlang Jena, New York


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dengeli beslemenin bitkinin büyümesinde, veriminde ve kalite parametrelerindeki önemini kavrar
ÖÇ02 Bitkilerde besin element noksanlığını ve toksisite simptomlarını teşhis edebilir
ÖÇ03 Bitkilerde mineral beslenme bozuklarının nedenini ve çözümleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ04 Bitkilerde mineral beslenme bozuklarının nedenini ve çözümleri hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitkileride mineral beslenmenin temel ilkeleri gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitkilerde dengeli beslenmenin önemi gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mineral beslenme bozukluğu nedir? gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- Toprak gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- Bitki faktörü gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- İklim gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bitkide mineral beslenme bozukluğunun nedenleri- Agronomik uygulamalar gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Bitkilerde mineral element noksanlıklarının teşhisi, yöntemleri gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
9 Ara değerlendirme proje ve ödev Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
10 Bitkilerde mineral element noksanlıklarının teşhisi. makroelementler gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar
11 Bitkilerde mineral element noksanlıklarının teşhisi ve mikro elementler gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar
12 Bitkilerde mineral element toksisitelerinin teşhisi, makro elementler gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama
13 Bitkilerde mineral element toksisite teşhisi, mikroelementler. gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama
14 Mineral element noksanlıklarının çözüm yolları gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Mineral element toksisitesinin çözüm yolları gerekli değil Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Ara değerlendirme1 proje ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme
17 genel değerlendirme sunum, oral and written examinations Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:17