TBB0011 Toprak Etüd Haritalamada Görüntü İşleme Teknikleri

6 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB0011
Ad Toprak Etüd Haritalamada Görüntü İşleme Teknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL


Dersin Amacı

Yeryüzünde mevcut olan arazi kullanım türlerinin, uydu görüntüleri üzerindeki yorumlama ve sınıflandırmalarının yapılması.

Dersin İçeriği

Coğrafi Bilgi Sistemi yazılımları aracılığıyla uydu verilerinin işlenmesi ve görüntülerin yorumlanmasını gerçekleştirme. Yapılan yorumlamanın yer kontrolleri (verileri) ile doğruluklarını tespit etmek.

Dersin Ön Koşulu

Temel harita bilgisi

Kaynaklar

Derste anlatılan slaytlar, dokuman ve yayınlar

Notlar

Coğrafi Bilgi Sistemleri uygulamalarında kullanılan CBS yazılımlarına ait kullanım kılavuzları. CBS ile ilgili süreli yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CBS kapsamının kavranması.
ÖÇ02 Veri tabanı oluşturma yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi.
ÖÇ03 CBS ortamına veri aktarma becerisi edinme.
ÖÇ04 Veri yorumlamada kullanılan parametrelerin öğrenilmesi.
ÖÇ05 Bilgisayar ekranından yorumlama becerisi edinme.
ÖÇ06 CBS'de veri toplama tekniklerinin öğrenilmesi.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel harita bilgisi Çeşitli haritaların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Harita çeşitleri Önceki ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Uydu teknolojisi Önceki ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İlk üç hafta konularının uygulaması Önceki ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Görüntü sınıflamanın temel ilkeleri Önceki ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Uydu görüntüsü üzerindeki yansıma karakteristikleri Önceki ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Uygulama önceki ders notlarının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav Geçmiş konuları çalışmak. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Görüntü işlemede karşılaşılan güçlükler. Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Görüntü işlemede ortaya çıkan hatalar. Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Uydu verisi üzerinde görüntü işleme uygulaması Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Uydu verisi üzerinde görüntü işleme uygulamasına devam Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Farklı toprak tiplerinin görüntü işleme yöntemi ile belirlenmesi. Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Görüntü işleme sonrasında toprak haritası oluşturulması Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Toprak haritalarının standartlara uygun olarak basıma hazırlanması Geçmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Sınav hazırlık çalışması Dönem başından anlatılan tüm konuların ve uygulamaların tekrarı. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarı yıl sonu sınavları Dönem başından anlatılan tüm konuların ve uygulamaların tekrarı. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 159
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,36
AKTS 6 AKTS