Genel Bilgi
Kod | UA0031 |
Ad | Termal Uzaktan Algılama Uygulaması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Termal uzaktan algılama uygulamalarının öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Termal uzaktan algılamanın temelleri ve termal uydu verilerinin kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Uzaktan Algılama ve Görüntü Yorumlama Palme Yayınları,Lilesand and Kiefer
Notlar
ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | modern fiziği bilir |
ÖÇ02 | termal udu verilerine ulaşır |
ÖÇ03 | AVHRR termal verilerini kullanır |
ÖÇ04 | MODİS termel ver,ilerini kullanı |
ÖÇ05 | ASTER termal verilerini kullanır |
ÖÇ06 | SENTİNEL termal verilerini kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | termal uzaktan algılama nedir | ön hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | uzaktan algılamın temelleri | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | uzaktan algılanaın fiziksel temelleri | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | uzaktan algılamanın bileşenleri | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | termal uzaktan algılama | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | termal uzaktan algılama ön işlemleri | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | uzaktan algılama platdformları | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | AVHRR algılayıcı | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | AVHRR algılayıcı ile termal bölge çalışmalar | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | landsatalgılayıcı ile termal bölge çalışmalar | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | MODİS algılayıcı ile termal bölge çalışmalar | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | ASTER algılayıcı ile termal bölge çalışmalar | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | SENTİNEL algılayıcı ile termal bölge çalışmalar | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | genel tartışma | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel terar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |