Genel Bilgi
Kod | UA0022 |
Ad | Uzaktan Algılamada Sınıflama Programları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste sınflama programlarını tanımak ve onların performaslarını karşılaştırmak
Dersin İçeriği
görüntü nedir, uydulardan alınan görüntülerin çeşitleri, en yakın olasılık, en yakın komşuluk, yoğunlaştırılmış en yakın komşuluk, yeni algoritma "yoğunlaştırılmış en yakın komşuluk ", elipsoid, bitki indeksi gibi programların tanıtımı ve uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Innovation and Global Issues 4:
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=wHd5EAAAQBAJ&pg=PA94&dq=uzaktan+alg%C4%B1lama&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwitzajiucn8AhUZSfEDHbyzD7MQ6AF6BAgIEAI#v=onepage&q=uzaktan%20alg%C4%B1lama&f=false
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | en küçük görüntü hücresini öğrenir |
ÖÇ02 | Analog ve dijital görüntülerin farklarını anlar |
ÖÇ03 | çözünürlük nedir? uyduların piksel farklılıkları |
ÖÇ04 | Uyduların görüntü bantları nedir hangi inceleme için hangi bantlar uygulanır farklarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Görüntü nedir? | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Uyduların tanıtımı ve özellikleri | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Analog ve digital görütü nedir? | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | piksel nedir | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çözünürlük nedir? | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | piksel çözünürlüklerinin anlamı | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uyduların görüntü bantları | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | en iyi hangi görüntü bantlarıyla yer objeleri belirlenir | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Test alanları ve sınıflama için örnek seçimi | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | eğitimli sınıflama | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | kümeleme sınıflama | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | sınıflama programlarının tanıtımı ve uygulamalar | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | ders devamı sınıflama programlarının tanıtımı ve uygulamalar | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | sınıflama programlarının tanıtımı ve uygulamalar örnek uygulamalar | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |