Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| UZAKTAN ALGILAMA VE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ (YL) | |
| Kod | UA008 |
| Ad | Uzaktan Algılamada Görüntü Sınıflama Metodları ve Performansları |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sınıflama programları ve farklılıklarının incelenmesi
Dersin İçeriği
Görüntü sınıflama medotlarının yapısı, programları ve programların performansaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Innovation and Global Issues 3
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=X00fEAAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=uzaktan+alg%C4%B1lamada+s%C4%B1n%C4%B1fland%C4%B1rma&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwjRxeD7usn8AhVzSvEDHdZHDt0Q6AF6BAgKEAI#v=onepage&q&f=false
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Görüntü nedir en küçük görüntü ne anlama gelir |
| ÖÇ02 | Yeryüzü görüntüsü alan uyduların çeşitleri ve amaçları |
| ÖÇ03 | Uydularda bulunan görüntü alma sistemleri |
| ÖÇ04 | Görüntü sınıflama nedir |
| ÖÇ05 | Görüntü sınıflama programları |
| ÖÇ06 | sınıflanan görüntülerin performanslarının kaşılaştırılması |
| ÖÇ07 | doğruluk testi nedir |
| ÖÇ08 | Programların sınıflama performans ve hızları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | 2 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | 5 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | 2 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | 3 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Uzaktan algılama nedir | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Uyduların tanıtımı | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 3 | Görüntü alan uyduların teknik özellikleri | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 4 | Sayısal görüntü nedir | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | piksel çözünürlüklerinin anlamı | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 6 | Uydu görüntü bantları kavramı | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 7 | hangi görüntü bantlarıyla yer objeleri eniyi belirlenir | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
| 9 | örneklemli sınıflama nedir | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 10 | örneklemsiz sınıflama nedir | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 11 | Sınıflama merotları | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 12 | enyakın komşuluk NNC | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 13 | maksimum benzerlik | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 14 | yeni condens NN sınıflama | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 15 | elipsoid metot | anlatım,soru-cevap,tartışma,araştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||