Genel Bilgi
Kod | UA003 |
Ad | Termal Uzaktan Algılamanın Fiziksel Temelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Termal bant verilerinin oluşumu ve uzaktan algılamanın fiziksel temellerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Uzaktan algılamanın temel prensipleri,termal ışınım,atmosferik koridor, termal bölgede kullanılan fizik yasaları,yayınım ve maddesel özellikler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uzaktan Algılama ve Görüntü Yorumlama Palme Yayınları,Lilesand and Kiefer
Notlar
ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | elektromanyetik spektrumu anlar |
ÖÇ02 | uzaktan algılamada veri üretimini kavrar |
ÖÇ03 | karacisim ışımasını termal verilerle ilişkilendirir |
ÖÇ04 | plank yasasını termal verilerle ilişkilendirir |
ÖÇ05 | wien yasasını termal verilerle ilişkilendirir |
ÖÇ06 | yayınırlık hesabını NDVI ile ilişkilendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | uzaktan algılamaya giriş | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | uzaktan algılmanın temel prensipleri | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | elektromanyetik spektrum ve enerji | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | görünür bölge | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | termal bölge | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | uzaktan algılamada veri oluşumu | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | sayısal veri | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | genel konu tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | modern fiziğe genel bakış | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | karacisim ışıması | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | plank ışıma yasası | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | stefan boltzman ve wien yasası | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | ndvı ve yayınırlık hesabı | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | maddelerin termal yayınırlıkları | konunun internet üzerinde araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel tekrar | ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |