Genel Bilgi
Kod | ZO658 |
Ad | Küçükbaşlarda Üreme Etkinliği Artırma Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ali Galip ÖNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Üreme, küçükbaşlarda üretimin belkemiğidir ve verimlilik büyümenin anahtarıdır. Üreme verimsizliği, üretimdeki ekonomik kayıpların en önemli nedenlerinden biridir. Küçükbaşlarda üreme etkinliğini ve verimliliği artırmak için kullanılan teknoljilerin aktarılması dersin bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Küçükbaş hayvanlarda üremenin anatomisi ve fizyolojsi, embriyo gelişimi, semen toplama ve değerlendirme, tohumlama teknikleri, in vitro embriyo üretimi, süperovulasyon ve embryi transferi, trangenik animals and cinsiyetin belirlenmesi konuları hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Controlled Reproduction in Sheep and Goats. Reproductive Technologies in Farm Animals
Notlar
Controlled Reproduction in Sheep and Goats. Reproductive Technologies in Farm Animals
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üreme ile ilgili temel hormonal kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Önemli Yardımcı üreme tekniklerini öğrenir |
ÖÇ03 | İlgili teknikleri üretimi arttırmak için nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Üreme ile ilgili temel anatomik kavramları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küçükbaş hayvanlarda Üreme sisteminin anatomisi | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Küçükbaş hayvanlarda Üreme sisteminin hormonal kontrolü | ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Küçükbaş hayvanlarda biyoteknolojinin kullanımı | ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Küçükbaş hayvanlarda verimi arrtırmak üzere kullanılan başlıca biyoteknolojik yöntemler 1 | ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Küçükbaş hayvanlarda verimi arrtırmak üzere kullanılan başlıca yöntemler | ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Yapay tohumlamanın üretim üzerine etkisi | ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Senkronizasyonun üretim üzerine etkileri 1 | ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Küçükbaşlarda Senkronizasyon ve yapay tohumlama uygulamaları 1 | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Küçükbaşlarda Senkronizasyon ve yapay tohumlama uygulamaları | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Küçükbaşlarda Süperovulasyon ve Embriyo transferi | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Üretimde Küçükbaşlarda Süperovulasyon ve Embriyo transferi | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Senronizasyonun üretim üzerine etkisi | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Yapay tohumlamanın üretim üzerine etkisi 1 | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Yapay tohumlamanın üretim üzerine etisi 2 | Ders kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavlar | Yarıyıl Sonu Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |