Genel Bilgi
Kod | ZO645 |
Ad | Bombus Arı Yetiştirme ve Kullanım Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bombus arısının davranış özelliklerini ve labratuvar koşullarında üretim yollarını, teorik ve uygulamaya yönelik bilgiyi alarak, bu bilgiyi polinasyon alanında kullanma ve aktarma becerisine sahip olmak.
Dersin İçeriği
Bombus arılarının özellikleri, yaşam döngüleri, kitlesel üretimleri ve polinasyon çalışmalarında kullanım olanakları. Ekonomiye katkıları.
Dersin Ön Koşulu
No
Kaynaklar
Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu
Notlar
Doğaroğlu, M., 1986. A reiew the procedures for domesticating bumble bees. University of Wales. PhD. Diploma in Apiculture. 56 pp. Prys-Jones. O., Corbet, S. A., 1987. Cambridge University Press. Cambridge. 79 pp. Heinrich, B. 1981. Bumble-bee econimics. Harvard University Press. 213 pp.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bombus arısının doğal yaşamını bilir. |
ÖÇ02 | Bombus arısının yaşam döngüsünü ve davranışlarını bilir. |
ÖÇ03 | Bombus arısının hastalık ve parazitlerini bilir. |
ÖÇ04 | Bombus arısının kitlesel üretim şeklini bilir. |
ÖÇ05 | Bombus arısının seralarda polinasyona etkilerini bilir. |
ÖÇ06 | Bombus arıları ile işletme kurma modelini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bombus arılarının sistematikteki yeri, coğrafik ırklarının dağılımı, özellikleri, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bombus arılarının ırk ayrımında ele alınan karakterleri, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bombus arılarının anatomisi, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bombus arılarında koloni bireylerinin özellikleri ve yaşam döngüleri, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bombus arılarının yavru bakım ve beslenmesi; davranışı etkileyen iç ve dış faktörler, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bombus arılarının kolonide iş bölümünün hormonal ve genetik kontrolü, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bombus arılarının çevreyi tanıma ve uyum özellikleri, besin arama ve depolama aktivitesi, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bombus arılarının beslenme, savunma, üreme ve çoğalma davranışları, | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bombus arılarının hastalık ve zararlıları | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bombus kitlesel üretim planı | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Bombus işletmesi kurulurken gerekli temel ilkeler | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Bombus arılarının polinasyona katkıları ve ekonomik önemi. Bombus arılarının seralarda kullanma olanakları | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bombus arılarının yetistiriciği için gerekli yasal düzenlemeler | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bombus arılarını Dünyada ve ülkemizde üreten firmaların karşılaştıkları sorunlar | Ders notu, tepegöz, projeksiyon sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |