ZO643 Balda Kalite Kontrolü ve Analiz Yöntemleri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO643
Ad Balda Kalite Kontrolü ve Analiz Yöntemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bal örneklerinin sınıflandırılması, biyolojojik, fiziksel ve kimyasal yönden değerlendirilmesi

Dersin İçeriği

Bal arısı kolonilerinden elde edilen çiçek ve salgı ballarının kalitesi ve kimyasal analizleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu ve projeksiyon

Notlar

The hive and Honeybees. (Edited by Dadant & Sons) ABC and XYZ of Bee Culture (Edited by A.I. Root)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini bilir.
ÖÇ02 Balda kalite faktörlerini bilir.
ÖÇ03 Balın pazar değerini ve çeşidini bilir.
ÖÇ04 Balın elde edildiği nektarlı bitkileri ve onların bal potansiyelini öğrenir.
ÖÇ05 Balın kullanma alanlarını bilir.
ÖÇ06 Balın kolonilerden hasat edilme yöntemini öğrenir.
ÖÇ07 Balın analiz edilme yöntemlerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Balın tanımı ve tarihçesi Konu anlatımı, tepegöz, sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Balın biyolojik değeri ve besleme açısından önemi Konu anlatımı, tepegöz, sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Önemli bal bitkileri Konu anlatımı, tepegöz, sunum ve saha çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bal üretim teknikleri Konu anlatımı, tepegöz, sunum ve saha çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Balın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri Konu anlatımı, sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Balın elde edilmesi Konu anlatımı, tepegöz, sunum ve saha çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Balın sınıflandırılması Konu anlatımı, tepegöz, sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Balın işlenmesi Laboratuvar çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Balın ticari ürün olarak potansiyeli. Konu anlatımı, tepegöz, sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bal standardı Konu anlatımı, tepegöz, sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Balın pazara hazırlanması Konu anlatımı, tepegöz, sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Değişik ülkelerde bal üretimi ve önemi Konu anlatımı, tepegöz, sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Balda biyokimyasal ve mikroskopik analiz yöntemleri. Laboratuvarda bal analizleri I. Laboratuvar çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Balın fiziksel özelliklerini analiz yöntemleri. Laboratuarda bal analizi II. Laboratuvar çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 04:08