Genel Bilgi
Kod | ZO601 |
Ad | İstatistiksel Yorumlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders istatistik yöntemlerin yorumlanmasınıı amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders, İstatistik yöntemlerin teorisini ve yorumlanmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış Ders Notları
Notlar
Graybill 1988. Introduction to Statistics
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistik yöntemlerin teorisini öğrenir. |
ÖÇ02 | İstatistik yöntemlerin uygulandığı yerleri öğrenir. |
ÖÇ03 | İstatistik analiz sonuçlarının yorumlanmasını öğrenir. |
ÖÇ04 | İstatistik paket programların kullanımını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tesadüf değişkenleri, olasılık dağılışlar | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çok değişkenli dağılışlar. İstatistiksel modeller, parametrelerin tahminleri, | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | hipotez testleri | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | güven aralıkları | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | olabilirlik metotlar | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | maksimum olabilirlik tahmini | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | olabilirlik oran testleri | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | marjinal şartlı ve kısmi olabilirlikler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Quasi-olabilirlik ve tahmin edici eşitlikler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | yeniden örnekleme metotları, | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | jackknifing ve bootstrapping. | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | beklenen değerler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | moment çıkaran fonksiyonlar | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | dağılışlar arası transformasyonlar, | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |