ZO561 Sıcak İklimlerde Kanatlı Hayvan Besleme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO561
Ad Sıcak İklimlerde Kanatlı Hayvan Besleme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sıcak İklimler Kanatlı Hayvanların Beslenmesinde temel kriterler, ve dikkat edilecek noktaları öğretmek.

Dersin İçeriği

Kanatlıların beslenme özellikleri, termoregulasyon, sıcaklık stresinin olumsuz etkileri, sıcaklık stresinini olumsuz etkilerinin azaltılmasında besleme metotları

Dersin Ön Koşulu

Lisans düzeyinde kanatlı hayvan besleme ve yemler bilgisi derslerini almış olmaları

Kaynaklar

Kanatlı hayvan besleme ders notu

Notlar

Kanatlı hayvan besleme ve hayvan yemleri ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kanatlıların beslenme özelliklerini öğrenir.
ÖÇ02 Kanatlılarda termoregulasyonu öğrenir
ÖÇ03 Kanatlılarda sıcaklık stresinin olumsuz etkierini öğrenir.
ÖÇ04 Sıcaklık stresinin olumsuz etkilerinin azaltılmasında besleme metotlarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kanatlı yetiştiriciliğinde besleme ve önemi kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kanatlı yetiştiriciliğinde çevre ve önemi kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kanatlılarda termoregülasyon kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sıcaklık stresinin olumsuz etkileri-1 kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sıcaklık stresinin olumsuz etkileri-2 kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sıcaklık stresinin olumsuz etkileri-3 kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sıcaklık stresinin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-Genel kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-Besleme kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sıcaklık stresinin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-Besleme-rasyon enerjisi kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-Besleme-rasyon protein - amino asit dengesi kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-Besleme-rasyon vitamin dengesi kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sıcaklık stresinin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-Besleme-rasyon mineral-elektrolit dengesi kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-Besleme-su kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-rasyonda pratik düzeltmeler kaynak okuma, web tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:35