Genel Bilgi
Kod | ZO510 |
Ad | Araştırma ve Deneme Metodları II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, Denemelerin planlanmasını ve istatistik analiz sonuçlarının yorumlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders, Deneme Planlarının istatistik analizini ve yorumlanmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kayaalp, G.T. ve Keser, N. , 2010. Araştırma ve Deneme Metodları Ç.Ü. Ziraat fak. Yayınları Ders Kitapları Yayın No: A-88 Adana
Notlar
Bek, Y. ve Efe, E. 1987. Araştırma ve Deneme Metodları Ç.Ü. Ziraat Fak. Yayınları Adana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, sağlık bilimleri, fen bilimleri ve sosyal bilimlerdeki denemelerin kurulmasını öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, kurulan deneme planlarının istatistik analizini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, bu istatistik analizlerin SPSS paket programda analizlerini ve yorumlanmasını öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, denemeler arası benzerlik ve farklılıkları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Denemelerin planlanması, amacı, planlamada dikkat edilecek hususlar | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | t-testi ve varyans analizi arasındaki bağlantı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Varyans analizinin varsayımları | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Varyans homojenlik testleri | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Transformasyonlar | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tesadüf parselleri Deneme Planı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tesadüf Blokları Deneme Planı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabımdan çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekerrürlü Tesadüf Blokları Deneme Planı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Latin Kare Deneme Planı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tekrarlanan Latin Kare Deneme Planı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | iç içe sınıflandırılmış Deneme Planı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Faktöriye Deneme Tertipleri | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | . Bölünmüş parseller ve Bölünen Bölünmüş Parseller Deneme Planı | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | SPSS paket programda belirtilen deneme planlarının istatistik analizleri | Ders Kitabımdan çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabımdan çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabımdan çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |