Genel Bilgi
Kod | ZO0036 |
Ad | Populasyon Genetiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere populasyon genetiğinin klasik ve moleküler düzeyde teorik temelini kazandırmak
Dersin İçeriği
Zootekni alanında klasik ve moleküler populasyon genetik konuları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Population Genetics, 1962, Ed. C. C. Li, The University of Chicago Press. 2. Molecular Population Genetics, 2019. Ed. M. W. Hahn, Oxford University Press.
Notlar
Molecular Population Genetics, 2019. M. W. Hahn, Oxford University Press, New York, USA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Populasyon ve populasyonların özelliklerini klasik ve moleküler seviyede bilir |
ÖÇ02 | Populasyonlarda gen ve genotip frekanslarını hesaplar |
ÖÇ03 | Populasyonlarda bir özelliğin kalıtım derecesini hesaplar |
ÖÇ04 | Populasyonların genetik yapısı hakkında fikir üretir |
ÖÇ05 | Konu ile ilgili araştırma projesi yazma ve yürütme yetkinliğini kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Populasyon ve populasyonun özellikleri | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalitatif ve kantitatif özellikler | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gen ve genotip frekansları | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gen frekansını değiştiren etmenler | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hardy-Weinberg Yasası | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kalıtım derecesi ve hesaplanması | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Evrimin modelleri 1 | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Evrimin modelleri 2 | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Genetik polimorfizm | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Irk ve tür oluşumu | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bağlantı dengesizliği ve rekombinasyon | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Moleküler Filogenetik | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Populasyon Genomiği | Konu ile ilgili diğer kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |