Genel Bilgi
Kod | ZO022 |
Ad | Evrimsel Analiz |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Evrimin moleküler mekanizmalarını ve populasyonlara olan etkilerini öğretmek
Dersin İçeriği
Evrim, evrimsel değişim mekanizmaları, adaptasyon ve yaşam tarihi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolutionary Analysis, Global Edition, Scott Freeman Jon C. Herron, Pearson Publishing, ISBN : 9781292061276
Notlar
Evolution, 2004, D. J. Futuyma, Sinauer Associates Inc., Sunderland, USA. ISBN: 0-87893-187-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evrim kavramının anlamını bilir |
ÖÇ02 | Evrim mekanizmalarını bilir |
ÖÇ03 | Evrimsel ağaçları bilir ve yorumlar |
ÖÇ04 | Evrimin populasyonlar üzerine etkisini bilir |
ÖÇ05 | Türleşme mekanizmalarını bilir |
ÖÇ06 | Yaşamın kökeni hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evrimsel analize giriş | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Evrim örüntüsü ve doğal seçilim | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Evrimsel ağacın hesaplanması | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Evrimsel değişim mekanizmaları | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Populasyonlarda Mendel Genetiği I: Seçilim ve mutasyon | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Populasyonlarda Mendel Genetiği II: Göç, genetik sürüklenme ve rastgele olmayan çiftleşme | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bağlantı ve eşey | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nicel genetik | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Adaptasyon | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eşeysel seçilim | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Filogenomik ve adaptasyonun moleküler temeli | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türleşme mekanizmaları | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yaşamın kökeni, kambriyen patlaması ve sonrası | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final sınavına hazırlık | Evolutionary analysis, 4th edition, Scott Freeman, Jon C. Herron (Eds), Pearson Education, 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |