Genel Bilgi
Kod | ANA740 |
Ad | Doktora Tezi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Doktora derslerini ve doktora yerterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptığı çalışmadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.
Notlar
Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur. |
ÖÇ02 | Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar. |
ÖÇ03 | Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçer ve uygular. |
ÖÇ04 | Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar. |
ÖÇ05 | Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer. |
ÖÇ06 | Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ07 | Tez çalışması ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu araştırması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Tez konusuyla ilgili makale inceleme | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Tez konusuyla ilgli araştırma, planlama | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması 2 | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma verilerinin toplanması-I | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma verilerinin toplanması-II | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Verilerin analizi-I | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Verilerin analizi-II | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Verilerin yorumlanması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 10 | 29 | 290 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 29 | 290 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 625 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,00 | ||
AKTS | 25 AKTS |