ANA600 İleri Anatomi ve Nöroanatomi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ANA600
Ad İleri Anatomi ve Nöroanatomi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT


Dersin Amacı

Kas-iskelet, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, üreme, endokrin ve sinir sistemlerinin gelişimin tüm evrelerindeki yapısal değişiklikleri açıklamak.

Dersin İçeriği

İnsan vücudunun bütünlüğünün ve anomalilerin yapı ile filogenetik ve ontogenetik gelişim arasında bağlantısının kurulması: Her bir sistemin gelişim, olgunlaşma, çoğalma, yaşlanma ve ölüm sürecindeki yapısal değişiklikleri ile nörotransmitterler ve sinir bağlantıları temelinde nöroanatomiye modern yaklaşım.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

ücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Notlar

Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kas-iskelet sisteminin gelişim sürecindeki yapısal değişikliklerini tanımlar.
ÖÇ02 Dolaşım sisteminin gelişimin tüm evrelerindeki yapısal değişikliklerini ayırt eder.
ÖÇ03 Solunum sisteminin gelişimin tüm evrelerindeki yapısal değişikliklerini açıklar.
ÖÇ04 Sindirim sisteminin gelişimin tüm evrelerindeki yapısal değişikliklerini tartışır.
ÖÇ05 Boşaltım sisteminin gelişimin tüm evrelerindeki yapısal değişikliklerini ayırt eder.
ÖÇ06 Üreme sisteminin gelişimin tüm evrelerindeki yapısal değişikliklerini tartışır.
ÖÇ07 Endokrin sisteminin gelişimin tüm evrelerindeki yapısal değişikliklerini açıklar.
ÖÇ08 Nörotransmitterler ve sinir bağlantıları temelinde nöroanatomiyi tartışır.
ÖÇ09 İnsan vücudunun bütünlüğünün ve anomalilerin yapı ile filogenetik ve ontogenetik gelişim arasında bağlantısını ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kas-iskelet sisteminin gelişim evreleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Dolaşım sisteminin gelişim evreleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Solunum sisteminin gelişim evreleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Sindirim sisteminin gelişim evreleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Boşaltım sisteminin gelişim evreleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Üreme sisteminin gelişim evreleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Endokrin sisteminin gelişim evreleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Sinir sisteminin gelişim evreleri: Beyin hemisferleri morfolojisi ve Beyin-Omurilik Sıvısı dolaşımı Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Sinir sisteminin gelişim evreleri: Serebellum, diencephalon, beyin sapı ve kafa çiftleri Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Sinir sisteminin gelişim evreleri: Medulla spinalis ve inen-çıkan yollar Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Sinir sisteminin gelişim evreleri: Entegrasyon sistemleri ve serebral korteks Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Sinir sisteminin gelişim evreleri: Merkezi sinir sistemi damarları, göz ve görme yolları, kulak ve işitme yolları Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 İnsan vücudunun bütünlüğünün ve anomalilerin yapı ile filogenetik ve ontogenetik gelişimi Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Nöroanatominin ve nöral anomalilerin filogenetik ve ontogenetik gelişimi Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitap ve atlaslardan ilgili konunun çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS