ANA730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ANA730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ


Dersin Amacı

Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesi sorumluluğunda, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Anabilim Dalı Başkanlığının önerdiği ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayladığı bir konuda ve tez danışmanının sorumluluğunda yaptığı çalışmadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Notlar

Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur.
ÖÇ02 Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar.
ÖÇ03 Tez çalışmasında yararlanacağı teknikleri seçer ve uygular.
ÖÇ04 Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar.
ÖÇ05 Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer.
ÖÇ06 Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ07 Tez çalışması ve konusu ile ilgili güncel gelişmeleri uygun sunum planı içinde bilimsel dilde yazılı ve sözlü olarak sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu araştırması Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
2 Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tez konusuyla ilgili makale inceleme Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tez konusuyla ilgli araştırma, planlama Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tez ile ilgili uygun yöntemler seçme Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Yaparak öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması II Yaparak öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma verilerinin toplanması I Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırma verilerinin toplanması II Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Verilerin analizi I Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Verilerin analizi II Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Verilerin yorumlanması Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Literatüre dayalı olarak bilgilerin düzenlenmesi Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 10 29 290
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 29 290
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 625
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,00
AKTS 25 AKTS