ANA710 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ANA710
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZKAN OĞUZ


Dersin Amacı

Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi. Akademisyen Tıp Kitabevi. 2014. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Notlar

Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi Atlası. Akademisyen Yayınevi. Adana


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanır.
ÖÇ02 Gereksinim duyduğu bilgiye nasıl ulaşacağını açıklar.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi,yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgular, geliştirir ve sonuçları değerlendirir.
ÖÇ05 Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözer.
ÖÇ06 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunun belirlenmesi 1 Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Tez konusunun belirlenmesi 2 Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tez projesinin hazırlanması Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Tez projesinin hazırlanması 2 Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Tez projesi nasıl yürütülür 1 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Tez projesi nasıl yürütülür 2 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Literatür nasıl taranır Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Literatür tarama, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Literatür nasıl değerlendirilir 1 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Literatür nasıl değerlendirilir 2 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
11 Tezde kullanılacak yöntemler 1 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Tezde kullanılacak yöntemler 2 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme 1 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme 2 Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS