BSB730 Seminer

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB730
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN


Dersin Amacı

Öğrencilerin çalışacakları alanla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toparlayarak sistematik bir yaklaşımla dinleyicilere etkili aktarabilmek

Dersin İçeriği

İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Örnek Seminerler

Notlar

Ders Sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler.
ÖÇ02 Öğrenci, seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler
ÖÇ03 Öğrenci, kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler.
ÖÇ04 Öğrenci, konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar.
ÖÇ05 Öğrenci, seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir.
ÖÇ06 Öğrenci, yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.
ÖÇ07 Öğrenci, rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.
ÖÇ08 Öğrenci, seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
2 Literatür tarama ve inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
3 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Veri toplama tekniklerini öğrenme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Tez konusu için araştırma yapabilme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Toplanan literatürün incelenmesi seçilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Öneriler geliştirme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Seminer Yazım kurallarının incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Belirlenmiş olan seminer şablonunun incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Belirlenen seminer konusunun içindekiler kısmının hazırlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Literatür yazılımın anlatılması alıntı yapmanın açıklanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Kaynakça yazımı ve apa sitilinin anlatılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Rapor hazırlama Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS