BSB648 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'nun Anatomik Temelleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB648
Ad Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'nun Anatomik Temelleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEMA POLAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'nun Fonksiyonel Anatomisine teorik yaklaşımın ayrıntılı açıklanmasıdır.

Dersin İçeriği

Nöroanatomi bilgisiyle Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tedavi ekibi içerisinde yer alarak harekete geçer ve sinir sistemi patolojilerinin semptomlarını ayırteder.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Arıncı K., Elhan A. Anatomi Cilt 1-2. Güneş Tıp Kitabevleri. 7.Baskı.2020. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Notlar

Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini anatomik temeller eşliğinde açıklar.
ÖÇ02 Sinir sisteminin ve nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını ve klinik etkilenimlerini tanımlar
ÖÇ03 DEHB in nedenlerini ve risk faktörlerini nöroanatomi bilgisi eşliğinde açıklar.
ÖÇ04 DEHB’in rehabilitasyon sürecinde nöroanatomi bilgisiyle etkin tedavi programı hazırlar.
ÖÇ05 Nöroanatomi bilgisiyle DEHB'in rehabilitasyon sürecini ilişkilendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun anatomik temellerine giriş Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Merkezi sinir sistemi hakkındaki genel bilgiler Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Medulla Spinalis Dış ve İç yapısı, Fonksiyon ve Patolojiler Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 BEYİN SAPI DIŞ VE İÇ YAPI (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 DİENCEPHALON YAPI VE FONKSİYONLAR Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 DİENCEPHALON PATOLOJİLER Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 SEREBRAL KORTEKS YAPI VE FONKSİYONLARI Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 TELENCEPHALON VE KORTİKAL SAHALAR Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 LİMBİK SİSTEM, FORMATİO RETİCULARİS Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 CEREBELLUM (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 BAZAL ÇEKİRDEKLER (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 OTONOM SİNİR SİSTEMİ Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUNU BÜTÜN BİLGİLER IŞIĞINDA GÖZDEN GEÇİRME Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DAMARLARI Kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:01