Genel Bilgi
Kod | BSB648 |
Ad | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'nun Anatomik Temelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEMA POLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu'nun Fonksiyonel Anatomisine teorik yaklaşımın ayrıntılı açıklanmasıdır.
Dersin İçeriği
Nöroanatomi bilgisiyle Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tedavi ekibi içerisinde yer alarak harekete geçer ve sinir sistemi patolojilerinin semptomlarını ayırteder.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Arıncı K., Elhan A. Anatomi Cilt 1-2. Güneş Tıp Kitabevleri. 7.Baskı.2020. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018. Dere F. Atlaslı Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji. 4.Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.
Notlar
Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini anatomik temeller eşliğinde açıklar. |
ÖÇ02 | Sinir sisteminin ve nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını ve klinik etkilenimlerini tanımlar |
ÖÇ03 | DEHB in nedenlerini ve risk faktörlerini nöroanatomi bilgisi eşliğinde açıklar. |
ÖÇ04 | DEHB’in rehabilitasyon sürecinde nöroanatomi bilgisiyle etkin tedavi programı hazırlar. |
ÖÇ05 | Nöroanatomi bilgisiyle DEHB'in rehabilitasyon sürecini ilişkilendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun anatomik temellerine giriş | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Merkezi sinir sistemi hakkındaki genel bilgiler | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Medulla Spinalis Dış ve İç yapısı, Fonksiyon ve Patolojiler | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | BEYİN SAPI DIŞ VE İÇ YAPI (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | DİENCEPHALON YAPI VE FONKSİYONLAR | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | DİENCEPHALON PATOLOJİLER | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | SEREBRAL KORTEKS YAPI VE FONKSİYONLARI | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | TELENCEPHALON VE KORTİKAL SAHALAR | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | LİMBİK SİSTEM, FORMATİO RETİCULARİS | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | CEREBELLUM (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | BAZAL ÇEKİRDEKLER (FONKSİYON VE PATOLOJİLERİ) | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | OTONOM SİNİR SİSTEMİ | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUNU BÜTÜN BİLGİLER IŞIĞINDA GÖZDEN GEÇİRME | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ DAMARLARI | Kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |