BSB647 Uygulamalı Egzersiz ve Spor Psikolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB647
Ad Uygulamalı Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

öğrencilere, psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklayabilme, zihinsel antrenman ve derin gevşeme egzersiz yöntemlerini temel düzeyde uygulayabilme ve psikoloji alanında edindiği temel bilgileri, birey ve sporcuların performanslarını arttırmak için kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Spor psikolojisi alanı, konuları; sporda kişilik, motivasyon, uyarılmışlık, stres ve kaygı; yarışma psikolojisi, psikolojik beceri antrenmanları, dikkat, algı, konsantrasyon, sürantrenman, sporda sağlıksız davranışlar ve egzersiz bağımlılığı Zihinde canlandırma, derin gevşeme egzersizleri konularını kapsamaktadır. Sportif performans üzerindeki psikolojik faktörleri belirleyip kuramsal çerçevede tartışabilmek.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

• Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri (Çeviren Şahin, M. ve Koruç, Z.) Nobel Yayınevi, 650 s., Ankara. • Bayar, P. (2010) Türkiye’de Kullanılan egzersiz ve Spor Psikolojisi Testleri. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 175 s. Ankara. • Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA. • Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA. • Cogan, K.D. ve Vidmar, P. (2000) Sport PSychology Library: Gymnastics. Fitness Information Technology Inc. 197 s., USA.

Notlar

Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri (Çeviren Şahin, M. ve Koruç, Z.) Nobel Yayınevi, 650 s., Ankara. • Bayar, P. (2010) Türkiye’de Kullanılan egzersiz ve Spor Psikolojisi Testleri. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 175 s. Ankara. • Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA. • Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA. • Cogan, K.D. ve Vidmar, P. (2000) Sport PSychology Library: Gymnastics. Fitness Information Technology Inc. 197 s., USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor psikolojisi alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Zihinsel antrenman yöntemlerini temel düzeyde uygular
ÖÇ04 Derin gevşeme egzersizlerini temel düzeyde uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Spor ve Egzersiz Lİteratur tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlık ve Esenlik için Egzersiz Lİteratur tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Egzersiz yapma ve yapmama nedenleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Konsantrasyon, Dikkat ve Odaklanma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Zihinde canlandırma , derin gevşeme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Motivasyon, Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Derin gevşeme egzersizleri, rahatlama teknikleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporda Sağlıksız Davranışlar ve Egzersiz Bağımlılığı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bireysel Farkılıklar ve Yarışma psikolojisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Psikolojik Beceri Antrenmanları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Spor Sakatlıkları ve Psikolojisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hedef belirleme , Sporda Performans Arttırma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Sporda Strese bağlı tükenme modelleri A Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Sporda Strese bağlı tükenme modelleri B Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:14