Genel Bilgi
Kod | BSB646 |
Ad | Spor Pedagojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sporda öğretim metodları yardımı ile spor pedagojisi alanında antrenör ve öğretmenlere verimli olabilmeleri konusunda öğretim ve ölçme değerlendirme gibi pedagojik konularda yardımcı olmak.
Dersin İçeriği
Antrenör, öğretmen psikolojisi, Antrenör davranışı ve tutum özellikler, Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve süreçleri, Spor eğitiminde sistematik yaklaşımlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doktora ders notları ve sunumları. Z.F.DİNÇ
Notlar
Doktora ders notları ve sunumları. Z.F.DİNÇ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | etkili antrenör davranışlarının neler olduğunu açıklayabilecektir. |
ÖÇ02 | antrenörlük mesleğine eleştirel bakabilecektir. |
ÖÇ03 | Antrenör eğitiminde öğretim modellerini, öğretim stratejilerini, ortam düzenlemeyi ve teknolojiyi kullanabilecektir. |
ÖÇ04 | öğretim modellerini tanımlaröğretim stratejilerini yorumlarortam düzenlemeyi tasarlaruygun teknolojiyi düzenler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etkin antrenör kimdir? | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Antrenör davranışı ve tutum özellikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Antrenör hazırlama süreci | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve süreçleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | öğretme modelleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Öğretme stratejileri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Antrenman ortamı düzenleme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Antrenman ortamı düzenleme ve teknoloji kullanma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Antrenörlere yöneticilik eğitimi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Antrenörlere yöneticilik deneyimi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Spor eğitiminde sistematik modeller A | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Spor eğitiminde sistematik yaklaşımlar B | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Spor eğitiminde sistematik modeller C | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sporda sistematik yaklaşımlar D | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |