BSB646 Spor Pedagojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB646
Ad Spor Pedagojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Sporda öğretim metodları yardımı ile spor pedagojisi alanında antrenör ve öğretmenlere verimli olabilmeleri konusunda öğretim ve ölçme değerlendirme gibi pedagojik konularda yardımcı olmak.

Dersin İçeriği

Antrenör, öğretmen psikolojisi, Antrenör davranışı ve tutum özellikler, Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve süreçleri, Spor eğitiminde sistematik yaklaşımlar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Doktora ders notları ve sunumları. Z.F.DİNÇ

Notlar

Doktora ders notları ve sunumları. Z.F.DİNÇ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 etkili antrenör davranışlarının neler olduğunu açıklayabilecektir.
ÖÇ02 antrenörlük mesleğine eleştirel bakabilecektir.
ÖÇ03 Antrenör eğitiminde öğretim modellerini, öğretim stratejilerini, ortam düzenlemeyi ve teknolojiyi kullanabilecektir.
ÖÇ04 öğretim modellerini tanımlaröğretim stratejilerini yorumlarortam düzenlemeyi tasarlaruygun teknolojiyi düzenler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etkin antrenör kimdir? Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Antrenör davranışı ve tutum özellikleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Antrenör hazırlama süreci Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve süreçleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 öğretme modelleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Öğretme stratejileri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Antrenman ortamı düzenleme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Antrenman ortamı düzenleme ve teknoloji kullanma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Antrenörlere yöneticilik eğitimi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Antrenörlere yöneticilik deneyimi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Spor eğitiminde sistematik modeller A Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Spor eğitiminde sistematik yaklaşımlar B Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Spor eğitiminde sistematik modeller C Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sporda sistematik yaklaşımlar D Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:28