Genel Bilgi
Kod | BSB623 |
Ad | Spor Yönetiminde Liderlik Teorileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacını, liderlikle ilgili temel kavramları bilme, yönetim süreci içerisinde liderin yeri ve önemini anlama, liderlik teorileri, organizasyonda liderin rolü ve önemini anlama oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini liderlik teorileri, spor yönetiminde liderlik problemleri ve liderin organizasyondaki rolü oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları ve ilgili makaleler
Notlar
O’ Boyle ve ark. Sporda Liderlik Çeviri Editörleri: F. P. Bilir, Y. Eratlı Şirin, Akademisyen Kitabevi 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, liderlik ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, lider ve yönetici farkını açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, liderlik teorilerini bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, özellikler teorisini analiz eder. |
ÖÇ05 | Öğrenci, davranışçı teorileri açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, durumsal teorileri analiz eder. |
ÖÇ07 | Öğrenci, modern teorileri açıklar. |
ÖÇ08 | Öğrenci, liderlik ile ilgili karşılaşılan problemleri analiz eder. |
ÖÇ09 | Öğrenci, organizasyonda liderin rolünü açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lider ve Liderlikle İlgili Kavram ve Tanımlar | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Liderlik için Gerekli Temel Özellikler ve Prensipler | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Liderliğin Oluşumu | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Grup ve Liderlik | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Liderlik Fonksiyonları | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Özellikler Liderlik Teorisi | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Davranışsal Liderlik Teorileri | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Durumsallık Liderlik Teorisi | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dönüşümsel Liderlik | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Modern Liderlik Yaklaşımları | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Spor Liderlerinin Liderlik Yaklaşımları | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Yönetim ve Liderlik | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Altı Şapka |
14 | Organizasyonda Liderin Rolü | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Liderlikte Karşılaşılan Problemler | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınav | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınav | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |