Genel Bilgi
Kod | BED612 |
Ad | Spor Politikaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'nin Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor politikaları ile uluslararası ve sporda başarılı olan ülkelerin spor politikalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Türkiye'nin Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor politikaları ile uluslararası ve sporda başarılı olan ülkelerin spor politikaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ders notları ve ilgili kitaplar
Notlar
İlgili makaleler ve belgeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, spor ve politika ile devlet ile ilgili temel kavramları ve açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci, sporun politik bir güç olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Öğrenci Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor politikalarını analiz eder |
ÖÇ04 | Öğrenci, kalkınma planlarında sporun yerini kavrar |
ÖÇ05 | Öğrenci, spor politika belgelerini yorumlar |
ÖÇ06 | Öğrenci, sporda başarılı olan ülkelerin spor politikalarını tartışır |
ÖÇ07 | Öğrenci, sosyo-kültürel kuramlar çerçevesinde spor politikalarını yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spor, Politika Devlet ve İlgili kavramların tanımlanması | İlgili Makalelerin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sosyo-kültürel kuramlar ve spor | İlgili Makalelerin Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Cumhuriyet öncesi spor örgütleri ve politikalar | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Cumhuriyet sonrası spor örgütleri ve politikalar | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kalkınma planları ve ilgili belgelerde spor | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sporda Model Önerileri | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Atatürk ve Spor Politikaları | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders konularına çalışmak Ödev konusunu sunmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Gençlik Spor Politika Belgesi | İlgili Belge | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sporun ekonomik gücü | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | AB ve spor politikaları | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çağdaş spor politikaları | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sporda başarılı ülkelerin spor politikaları: Amerika | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sporda başarılı ülkelerin spor politikaları: İngiltere | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sporda başarılı ülkelerin spor politikaları: Almanya | İlgili kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularına çalışmak Ödev konusunu sunmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularına çalışmak Ödev konusunu sunmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |