Genel Bilgi
Kod | BED710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Sunumları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler |
ÖÇ03 | Öğrenci, alanıyla ilgili Türkiye'de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. |
ÖÇ04 | Öğrenci, çalışacağı konu alanını belirler. |
ÖÇ05 | Öğrenci, belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ06 | Öğrenci, kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. |
ÖÇ07 | Öğrenci, araştırma problemini belirler. |
ÖÇ08 | Öğrenci, araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. |
ÖÇ09 | Öğrenci, problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. |
ÖÇ10 | Öğrenci, tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. |
ÖÇ11 | Öğrenci, tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | Dersle ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. | Sunu raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. | Sunu raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Örneklemin belirlenmesi. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. | Pilot çalışma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar | Veri analizi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. | Dönem boyunca yapılan çalışmaları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,40 | ||
AKTS | 5 AKTS |