BED552 Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED552
Ad Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE


Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrencinin engellilerde spora yönelik proje geliştirebilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesidir.

Dersin İçeriği

Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi geliştirme ve değerlendirme hakkında temel bilgiler

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi tanımını bilir, proje geliştirir, değerlendirme süreçlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projenin tanımı, projenin değişim yaratma süreçlerinin ne olduğunun tespit edilmesi. kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Projenin amaç ve hedeflerin oluşturulması, projenin özgün bir fikir olma süreci, projenin bilimsel özelliklerinin tespit edilmesi Kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırma projesi nasıl hazırlanır? Proje konusu seçimi, proje hakkında bilgi toplamanın yapılması. Kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Projenin hedef kitlesinin belirlenmesi, projenin tanımlanması Kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Projenin yürütülmesi, projenin değerlendirilmesi, projenin raporlanması. Kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma projesi nasıl uygulanır? Proje tabanlı öğrenme süreçlerinin belirlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Proje hedeflerinin belirlenmesi, amacın tanımlanması, takımların oluşturulması, rapor özelliklerinin belirlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje çalışmasının değerlendirme ölçütlerinin oluşturulması kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Proje yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi, bilgilerin toplanması, bilgilerin düzenlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Proje raporlarının oluşturulması kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Projenin sunulması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS