Genel Bilgi
Kod | BED544 |
Ad | Spor Bilimlerinde Karma Araştırma Desenleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel ve nicel araştırmanın özellikleri, spor bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması, nitel ve nicel araştırmalarda örneklem seçimi konusunda bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Karma araştırma desenleri, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel ve nicel araştırmanın özellikleri, spor bilimlerinde karma araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel ve nicel araştırmalarda örneklem seçimi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1992). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. London: Allyn and Bacon. Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). London: Sage Publications. Robson, C. (1993). Real world research. Oxford: Blackwell Publications. Strauss, A. L. (1996). Qualitative analysis for social scientists. Cambridge University Press. Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and technique. Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed.) Newbury Park: Sage. Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative research interviewing. London: Sage Publications. Glesne, C. & Peshkin, A. (1992). Becoming a qualitative researchers: An introduction. London: Longman. APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA. Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Borg, W. R. & Gall, M. D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth Edition). New York: Longman. Cohen L & Manion, L. (1998). Research methods in education (Fourth Edition). London: Routledge.
Notlar
Eichelberger, R. T. (1989). Disciplined inquiry. Understanding and doing educational research. New York: Longman Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayın Dağıtım Gürsakal, N. (2005). Yeni bilim. htpp://homepage.uludag.edu.tr/~gursakal~7 adresinden 16.08. 2005 tarihinde alınmıştır Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler. Ankara: Rehber Yayınları Pears, D. (2004). Bilgi nedir? Çev. A. Güçlü. Bilim Ve Sanat. www.felsefelik.com/kitaplar/pears_david/9757298379 pdf adresinden 24. 09. 2007 tarihinde alınmıştır. TÜBA (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi yayınları Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi (3. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karma Yöntemde Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkları açıklar. Karma yöntemde Nitel ve nicel araştırmanın özelliklerini söyler. Karma yöntemde Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bir çalışmayı inceler ve değerlendirir. Karma yöntemde Nitel ve nicel araştırmada kullanılan örneklem türlerini kavrar. karma araştırma desenlerinin türlerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nitel ve nicel araştırma yönteminin özellikleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nitel ve nicel araştırmada örneklem seçimi ve kullanılan örneklem türleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Nicel ve nitel yöntemler: Nasıl karar vermeli? Araştırma Modelleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nicel ve nitel yöntemler: Nasıl karar vermeli? Araştırma Modeller | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nicel ve nitel yöntemler: Nasıl karar vermeli? Araştırma Modelleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma araştırma deseni örneklerinin incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karma araştırma deseni örneklerinin incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Karma araştırma deseni örneklerinin incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırma modelleri: Betimsel modeller, deneysel modeller, ex-post fakto araştırma modeli, tarihi araştırma ve eylem araştırması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yöntem: Veri toplama yolları a)Ölçme kavramı b)Ölçmenin güvenirliği ve geçerliği c)Ölçek türleri d)Veri toplama yolları: Anket, görüşme, gözlem ve doküman incelemesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bulguların organize edilmesi, sunumu ve açıklanması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tartışma ve öneriler Araştırma Raporunun Yazılması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |