BED531 Engelliler İçin Özel Antrenman Bilgisi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED531
Ad Engelliler İçin Özel Antrenman Bilgisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE


Dersin Amacı

Farklı engel gruplarına yönelik antrenman program prensiplerinin kavranması

Dersin İçeriği

Farklı Engel gruplarına yönelik özel antrenman programlarının gösterilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar

Internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engellilerde antrenman kavramını bilme
ÖÇ02 Engellilerde antrenman türlerini tanımlayabilme
ÖÇ03 Antrenmanın engelli organizması üzerine etkileri bilme
ÖÇ04 Engellilere yönelik genel ve özel antrenman prensiplerini tanımlayabilme
ÖÇ05 Otizm spectrum bozukluğunda özel antrenman programı hazırlayabilme
ÖÇ06 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda özel antrenman programı hazırlayabilme
ÖÇ07 Down sendromunda özel antrenman programı hazırlayabilme
ÖÇ08 Ara sınav
ÖÇ09 Bedensel engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme
ÖÇ10 İşitme engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme
ÖÇ11 Görme engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme
ÖÇ12 Tüm engelli grupları için Sherborne Eğitimi ve Uygulamasını bilme
ÖÇ13 Tüm engelli grupları için Duyuşsal (Bütünleyici) Eğitim Programı ve Uygulamasını bilme
ÖÇ14 Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örneklerini yapabilme
ÖÇ15 Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örneklerini yapabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Engellilerde antrenman kavramı İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Engellilerde antrenman türleri İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Antrenmanın engelli bireylerin organizması üzerine etkileri İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Engellilere yönelik genel ve özel antrenman prensipleri İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Otizm spectrum bozukluğunda özel antrenman programları İnternet araştırması
6 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda özel antrenman programları İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Down sendromunda özel antrenman programları İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Bedensel engellilerde özel antrenman programı Makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
10 İşitme engellilerde özel antrenman programı Makale taraması
11 Görme engellilerde özel antrenman programı Makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Tüm engelli grupları için Sherborne Eğitimi ve Uygulaması Makale taraması
13 Tüm engelli grupları için Duyuşsal (Bütünleyici) Eğitim Programı ve Uygulaması Makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örnekleri Makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örnekleri Makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans ödev sunum hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans ödev sunum hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS