Genel Bilgi
Kod | BED531 |
Ad | Engelliler İçin Özel Antrenman Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı engel gruplarına yönelik antrenman program prensiplerinin kavranması
Dersin İçeriği
Farklı Engel gruplarına yönelik özel antrenman programlarının gösterilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
Internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Engellilerde antrenman kavramını bilme |
ÖÇ02 | Engellilerde antrenman türlerini tanımlayabilme |
ÖÇ03 | Antrenmanın engelli organizması üzerine etkileri bilme |
ÖÇ04 | Engellilere yönelik genel ve özel antrenman prensiplerini tanımlayabilme |
ÖÇ05 | Otizm spectrum bozukluğunda özel antrenman programı hazırlayabilme |
ÖÇ06 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda özel antrenman programı hazırlayabilme |
ÖÇ07 | Down sendromunda özel antrenman programı hazırlayabilme |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | Bedensel engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme |
ÖÇ10 | İşitme engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme |
ÖÇ11 | Görme engellilerde özel antrenman programı hazırlayabilme |
ÖÇ12 | Tüm engelli grupları için Sherborne Eğitimi ve Uygulamasını bilme |
ÖÇ13 | Tüm engelli grupları için Duyuşsal (Bütünleyici) Eğitim Programı ve Uygulamasını bilme |
ÖÇ14 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örneklerini yapabilme |
ÖÇ15 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örneklerini yapabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Engellilerde antrenman kavramı | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Engellilerde antrenman türleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Antrenmanın engelli bireylerin organizması üzerine etkileri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Engellilere yönelik genel ve özel antrenman prensipleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Otizm spectrum bozukluğunda özel antrenman programları | İnternet araştırması | |
6 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunda özel antrenman programları | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Down sendromunda özel antrenman programları | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Bedensel engellilerde özel antrenman programı | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
10 | İşitme engellilerde özel antrenman programı | Makale taraması | |
11 | Görme engellilerde özel antrenman programı | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Tüm engelli grupları için Sherborne Eğitimi ve Uygulaması | Makale taraması | |
13 | Tüm engelli grupları için Duyuşsal (Bütünleyici) Eğitim Programı ve Uygulaması | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örnekleri | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Tüm Engelli gruplarına uygulamalı antrenman program örnekleri | Makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans ödev sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans ödev sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |