BED529 Hareket Eğitimi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED529
Ad Hareket Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Hareket Eğitiminin didaktiği, programlar, öğrenme öğretme süreçleri, ölçme ve değerlendirmeyi anlamak.

Dersin İçeriği

Hareket eğitiminde temel kavramlar, Çeşitli yaş gruplarındaki bireylerin hareket gelişim özellikleri, Hareket eğitimi modelleri ve yaklaşımlar

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Athletic Movement Skills: Training for Sports Performance Human Kinetics 2017 403 pages

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Temel Hareket Eğitimi ilkelerini bilir
ÖÇ02 Öğrenci Hareket eğitimi ile ilgili araştırma yapar ve bu araştırma sonuçlarını yayınlar
ÖÇ03 Öğrenci Hareket eğitiminde ölçme ve değerlendirme yollarını uygular
ÖÇ04 Öğrenci Hareket eğitiminde öğrenme öğretme süreçleri üzerine sonuçlar çıkarır.
ÖÇ05 Öğrenci Ulusal ve uluslar arası hareket eğitim programlarını inceler. Hareket eğitiminin didaktiği ile ilgili farklı programlara ilişkin karşılaştırmalar yapar
ÖÇ06 Öğrenci Hareket eğitiminin didaktiği ile ilgili farklı programlara ilişkin karşılaştırmalar yapar
ÖÇ07 ÖğrenciHareket eğitim program özelliklerini bilir
ÖÇ08 Vize Sınavı................................................
ÖÇ09 Öğrenci Hareket antrenman sürecinin ilkelerini açıklar
ÖÇ10 Öğrenci Hareket eğitiminde filogenetik ve ontogenetik becerileri bilir
ÖÇ11 Öğrenci Hareket eğitiminde ölçme ve değerlendirmeyi yapabilir
ÖÇ12 Öğrenci Ulusal ve uluslar arası hareket programlarının inceler
ÖÇ13 Öğrenci Temel motor hareketlerin test eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hareket eğitiminde temel kavramlar, amaçlar, kazanımlar Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çeşitli yaş gruplarındaki bireylerin hareket gelişim özellikleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hareket otomatizmleri ve hareketin nörobiyolojik temelleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hareket eğitiminde programlar ve program özellikleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Hareket eğitimi modelleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Hareket eğitimi için önerilen yaklaşımlar Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 programlar ve program özellikleri Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hareket eğitim süreci İlkeler Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 filogenetik ve ontogenetik beceriler Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 ölçme ve değerlendirme Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Ulusal ve uluslar arası hareket programlarının incelenmesi Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Temel motor hareketlerin Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Özelleşmiş sportif hareketlerin ölçülmesi Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Testlerin uygulanması Kaynak okuma. Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 05:26