BED505 Engelli Eğitiminde Spor

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED505
Ad Engelli Eğitiminde Spor
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE


Dersin Amacı

Engellilik hakkında genel bilgi vermek, engelliler için sporun önemi ve etkilerini ortaya koymak

Dersin İçeriği

Engellilik tanımı,nedenleri, türleri, down sendromu, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, mental reterdasyon, engelliler için spor eğitimi, engelliler için öğretim yöntemleri, engelliler için performans değerlendirme testleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Editör: Gonca İNCE, Ebru DERETARLA GÜL, Pegem Akademi, 2021.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engellilik tanımını kavrayabilme
ÖÇ02 Engellilik türlerini değerlendirebilme
ÖÇ03 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ04 Down sendromu konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ05 Otizm spektrum bozukluğu konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ06 Mental reterdasyon konusunda bilgi sahibi olabilme
ÖÇ07 Engelliler için spor eğitiminde engelli bireyleri karşılaştırabilme
ÖÇ08 Ara sınav
ÖÇ09 Engelliler için öğretim yöntemlerini değerlendirebilme
ÖÇ10 Engelliler için performans değerlendirme testleri ayırt edebilme
ÖÇ11 Engelliler için performans değerlendirme testlerini kavrayabilme
ÖÇ12 Engelliler için performans değerlendirme testlerini uygulayabilme
ÖÇ13 Engelliler için performans değerlendirme testlerini modifiye edebilme
ÖÇ14 Engelliler için performans değerlendirme testlerini sonuçlandırma
ÖÇ15 Engelliler için performans değerlendirme testlerini raporlama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Engellilik tanımı İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Engellilik türleri İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Down sendromu İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Otizm spektrum bozukluğu İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Mental reterdasyon İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Engelliler için spor eğitimi İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Engelliler için öğretim yöntemleri Makale araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Engelliler için performans değerlendirme testleri Makale araştırması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Engelliler için performans değerlendirme testleri Makale araştırması
12 Farklı engel grupları üzerinde performans değerlendirme test uygulamaları Makale araştırması
13 Farklı engel grupları üzerinde performans değerlendirme test uygulamaları Rehabilitasyon merkezlerinde engelli bireyler ile çalışma
14 Farklı engel grupları üzerinde performans değerlendirme test uygulamaları Rehabilitasyon merkezlerinde engelli bireyler ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Farklı engel grupları üzerinde performans değerlendirme test raporlama Rehabilitasyon merkezlerinde engelli bireyler ile çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS