BFZ650 Manyetik Alanın Biyolojik Etkileri II

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ650
Ad Manyetik Alanın Biyolojik Etkileri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı

Günlük hayatta maruz kalınan manyetik alanları. şiddetleri ve etkilerini öğretmek, tıpta görüntüleme ve tedavide kullanılan manyetik alanları öğretmek, manyetik alanın günümüzde canlı organizmalara olumlu ve olumsuz etkilerini öğretmek

Dersin İçeriği

Manyetik alanlar, günlük hayatta maruz kalınan manyetik alanların özellikleri, etkileri, tıpta görüntüleme kullanılan sistemlerde maruz kalınan manyetik alanlar(EKG, EMG, EEG, ultrases, doppler, elektrokoter, elektrocerrahi,BT, MR, PET,) FTR de kullanılan UV ve Kızılötesi ışınlar

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)

Notlar

İnternet Araştıması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Manyetik alanları öğrenir
ÖÇ02 Manyetik alanların özellikleri ve kullanıldığı yerleri öğrenir
ÖÇ03 Günlük hayatta maruz kaldığımız manyetik alanları ve özelliklerini bilir
ÖÇ04 Tıpta kullanılan manyetik alan sistemlerini kavrar
ÖÇ05 Manyetik alanın canlı organizmaya etkilerini bilir
ÖÇ06 Tıpta teşhiş amaclı kullanılan manyetik alanları bilir
ÖÇ07 Tıpta tedavi amaçlı kullanılan manyetik alanları bilir
ÖÇ08 Manyetik alanların olumsuz etkilerini öğrenir ve uygular
ÖÇ09 Cep telefonları, bilgisayarlar, IR, evde kullanılan tıraş makinası, fön makinası yaydığı manyetik alan şiddetlerini öğrenir
ÖÇ10 Baz istasyonlarının etkilerini ve kullanılan cep telefonlarının SAR öğrenir ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel elektrik ve elektronik Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Günlük hayatta kullanılan elektrikli cihazlar Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Elektrikli cihazların özellikleri, frekans, voltaj vb. Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Manyetik alan nedir? özellikleri nelerdir? Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Manyetik alanın frekansı, şiddeti ve yönü Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sağlıkta teşhisde kullanılan manyetik alanların kullanımı Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sağlıkta tedavide kullanılan manyetik alanlar Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Cep telefonları ve baz istasyonları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Cep telefonları ve SAR değerleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Uluslararası kabul edilen SAR değerleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 ÖDEV, türkiye de kullanılan cep telefonlarının SAR değerleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 ÖDEV; Türkiye de baz istasyonları ve kurulum standartları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
14 Deneysel araştırmalarda kullanılan manyetik alanların özellikleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Deneysel araştırmalarda kullanılan manyetik alanların olumlu ve olumsuz etkileri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS