Genel Bilgi
Kod | BFZ560 |
Ad | Nöronal İletişim ve Devre Modeli-1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Nöronal İletişim ve Devre Modelinin ne olduğunu ve kullanıldığı canlı organizmada önemini kavratmak ve uygulamasını öğretmektir
Dersin İçeriği
Nöronal İletişim, nöronlar, iletişim, mekanik ve biyoelektrik olaylar, biyoelektrik devreler, nöronlardaki iletişim ve elektriksel eşdeğer devre modeli, elektrilsel eşdeğer devreki dirençler,, iletişimi sağlayan iyonlar ve görevleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nöron ve yapısını (Anatomik) öğrenir |
ÖÇ02 | Nöronların Biyofiziksel Özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Nöronlarda iletim Mekanizmasını öğrenir |
ÖÇ04 | Nöronların Sınıflandırılmasını öğrenir |
ÖÇ05 | Merkezi ve Periferik sinir sistemi ve görevlerini kavrar |
ÖÇ06 | Nöronlarda Dinlenim membran Potansiyelini öğrenir |
ÖÇ07 | Nöronlarda Aksiyon Potansiyeli ve evrelerini öğrenir |
ÖÇ08 | Nöronal iletimde rol oynayan nöromuskuler kavşağı öğrenir |
ÖÇ09 | Presinaptik ve Post sinaptik potansiyelleri kavrar |
ÖÇ10 | Yerel Potansiyelleri öğrenir |
ÖÇ11 | Eşik altı potansiyeller ve aksiyon potansiyeli öğrenir ve karşılaştırır |
ÖÇ12 | Motor Birim,Motor alan ve İletimi öğrenir |
ÖÇ13 | Nöronal iletimde devre modellemesini öğrenir ve kurar |
ÖÇ14 | Norönlarda aksiyon potansiyelinin oluşumunu kavrar ve kayıt eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nöron ve yapısı (Anatomik) | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Nöronların Biyofiziksel Özellikleri | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Nöronlarda iletim Mekanizması | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Nöronların Sınıflandırılması | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Merkezi ve Periferik sinir sistemi ve görevleri | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Nöronalarda Dinlenim membran Potansiyeli | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Nöronlarda Aksiyon Potansiyeli ve evreleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
|
8 | Ara Sınavlar | Öğrenciler sınavdan önce anlatılan ve gösterilen derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Nöronal iletimde nöromuskuler kavşak | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
10 | Nörosinaptik iletim | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
11 | Presinaptik ve Post sinaptik potansiyeller | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yerel Potansiyeller | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eşik altı potansiyeller ve aksiyon potansiyeli | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Motor Birim ve İletim | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Nöronal iletimde devre modellemesi | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Norönlarda aksiyon potansiyeli oluşturmak ve kayıt etmek | Öğrenciler dersten önce ilgili literatür ve konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı öncesi yarıyıl boyunca anlatılan ve gösterilen derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |