Genel Bilgi
Kod | BFZ547 |
Ad | İskelet Kaslarının Biyomekanik ve Biyoelektrik Özellikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT PELİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kas kasılması kas potansiyelle ilişkisinin canlı yaşamındaki öneminin öğretilmesi
Dersin İçeriği
İskelet kaslarının yapısı, uyarılma-kasılma çiftlenimi, motor birimin özellikleri, sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri, izometrik ve izotonik kasılmalar, kasılma ve ısı üretimi, Hill denklemi, kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi, ödev1,2,3, Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi, Motor birim aksiyon potansiyeli, İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller, EMG sinyallerinin özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kasılma çeşitlerini bilir |
ÖÇ02 | Neuromüsküler kavşağın özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Motor birimin özelliklerinin patolojik durumlarda değişmesini açıklar |
ÖÇ04 | Motor unit potansiyellerinden giderek kas hakkında yorum yapabilir |
ÖÇ05 | Kas sinyal aktivitesi ve kasılma durumu ilişkisini kurabiir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İskelet kaslarının yapısı | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Uyarılma-kasılma çiftlenimi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Motor birimin özellikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İzometrik ve izotonik kasılmalar | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kasılma ve ısı üretimi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hill denklemi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi. | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Motor birim aksiyon potansiyeli | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ödev Çalışması | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | EMG sinyallerinin özellikleri | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ödev Çalışması | Öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |