BFZ543 Ekstrasselüler Potansiyeller-1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ543
Ad Ekstrasselüler Potansiyeller-1
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı

Hücreiçi ve hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, yüzeyel potansiyellerin yorumlanması ve klinik pratikteki önemi

Dersin İçeriği

Uyarılabilir hücreler, Hücreiçi potansiyeller, tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller, yüzeyel potansiyeller, hacimli iletken potansiyelleri, hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, ödev1,2,3,4,5, Sukroz-gap, EKG-MKG, EMG-MMG, EEG-MEG.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Elektrot çeşitlerini ve elektrotların kayıtaki önemini bilir
ÖÇ02 Tek lif potansiyeli ve bileşik potansiyel arsındaki farkı açıklar
ÖÇ03 Hücreiçi ve hücre dışı kayıtlanan potansiyeller arasındaki ilişkiyi bilir ve açıklar
ÖÇ04 EKG yi kayıtlayabilir ve yorumlayabilir
ÖÇ05 EMG kayıt yöntemlerini bilir
ÖÇ06 EEG nin fiziksel temellerini açıklayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlar 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunu rapor haline getirir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlar 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uyarılabilir hücreler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
2 Hücreiçi potansiyeller Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
3 Tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
4 Yüzeyel potansiyeller Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
5 Hacimli iletken potansiyelleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
6 Hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
7 Ödev Çalışması Kitap ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav
9 Sukroz-gap Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
10 Ödev Çalışması Kitap ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 EKG-MKG Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
12 Ödev Çalışması Kitap ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 EMG-MMG Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
14 Ödev Çalışması Kitap ve literatür araştırması
15 EEG-MEG Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS