Genel Bilgi
Kod | BİS500 |
Ad | Analize Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Olasılık, istatistik ve biyoistatistik ile ilgili teorik bilginin verilmesi
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, değişken kavramı, kesikli ve sürekli değişkenler, güven aralıkları, örneklem büyüklüğü, olasılık ve olasılık dağılımları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hogg, R. V., Tanis, E. A., & Zimmerman, D. L. (2010). Probability and statistical inference (pp. 387-389). Upper Saddle River, NJ, USA:: Pearson/Prentice Hall.
Notlar
Hogg, R. V., Tanis, E. A., & Zimmerman, D. L. (2010). Probability and statistical inference (pp. 387-389). Upper Saddle River, NJ, USA:: Pearson/Prentice Hall.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Olasılık kavramını öğrenir ve olasılığın tanımını yapar |
ÖÇ02 | Rastgele Değişken Kavramını tanımlar, Bir Rasgele Değişkenin Dağılımını söyler. |
ÖÇ03 | Bağımsız Olayların koşullu olasılıklarını hesaplayabilir, Bayes Teoremini uygular |
ÖÇ04 | Beklenen değer, ortalama ve varyans kavramlarını açıklayabilir |
ÖÇ05 | Bernoulli denemeleri ve binom, Geometrik ve Poisson dağılımlarını örnekleri ile açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rassal Değişkenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Olasılık, örnekleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bayes teoremi ve bağımsızlık | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Beklenen değer, ortalama, varyans | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Moment çıkaran fonksiyonlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bernoulli denemeleri ve binom dağılım | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Geometrik Dağılım, Poisson Dağılımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sürekli rassal değişkenler, uniform dağılım, üssel dağılım | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gamma ve ki-kare dağılımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Normal dağılım | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Rassal değişkenlerin dağılım fonksiyonları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Merkezi Limit teoremi, sıra istatistikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güven aralıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Oran, ortalama ve yüzde için güven aralıkları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |