EBE636 Evde Bakım Hizmetleri

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE636
Ad Evde Bakım Hizmetleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencilerin, hastalık ve sağlık kavramlarının önemini kavraması, temel sağlık hizmetleri ve ebelik yaklaşımı ile birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, hastalık durumunda iyileştirilmesi konusunda destek sağlayabilmesi, halk sağlığı bilimini, demografi, kültür, epidemiyoloji, etik, insan hakları kavramları ile irdeleyebilmesi, toplum ebeliği işlevlerini tanımlayabilmesi ve uygulama alanına uyarlayabilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu ders, evde bakım hizmetlerinin tanımı, kavramlar, ebelikte evde bakım uygulama standartları, ekip çalışması, ev ziyaretleri süreci ve konuyla ilgili yasal düzenlemelerini kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Erci B. Halk sağlığı ebeliği,2009.

Notlar

Karataş Z. Manevi Değerler Boyutuyla Evde Bakım Hizmetleri, 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Evde bakıma ilişkin temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Evde bakım hizmetlerinde ekip çalışması, ebenin rol ve sorumluluklarını özetler.
ÖÇ03 Evde bakımda ev ziyareti sürecinin basamaklarını sıralar.
ÖÇ04 Özel grupların evde bakımı evde bakım sürecini açıklar.
ÖÇ05 Evde bakımda kalite ve hasta güvenliğinin önemini yorumlar.
ÖÇ06 Evde bakım hizmetlerinin durumunu uluslararası ve ulusal düzeyde özetler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersin tanımı ve literatür tarama Araşırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Evde bakımın tanımı ve temel kavramlar Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Evde bakımın hizmetinin kapsamı Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Evde bakım ebeliği uygulamalarının standartları Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Evde bakım hizmetlerinde ekip çalışması, rol ve sorumluluklar Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ev ziyareti ve süreci Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Evde bakım hizmet alanları Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Özel grupların evde bakımı ve evde bakım hizmetlerine ilişkin olgu sunumları (gebe,lohusa, yenidoğan, çocuk v.b) Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Evde bakım hizmetlerinde hasta ve aile eğitimi Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Evde bakıma yönelik yasal düzenlemeler ve hizmetlerin sunumunda kullanılan kayıtlar ve formlar Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Evde bakımda kalite, hasta güvenliği Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Evde bakım hizmetlerinin etik boyutu Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uluslararası evde bakım hizmeti Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ülkemizde evde bakım hizmetlerinin durumu Okuma, araştırma, rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:12