EBE633 Neonatal Resusitasyon

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE633
Ad Neonatal Resusitasyon
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NEJAT NARLI


Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilere yeni doğanın canlandırılması için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Normal ve acil bakım gerektiren yenidoğanın özellikleri, Dünyada ve Türkiye’de bebek ölümleri ve yapılması gerekenler, yenidoğan resüsitasyonu, yenidoğan acillerinde bakım ve durum analizi, neonatal ünitesinin organizasyonu ve yenidoğan transportu.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Johnson J.Y. Maternal& Child Health Nursing, Care of the Childbearing 4. Edition. Sounders Company 2003 Jattson S., Smith J.E Care Curriculum for Maternal-Newborn Nursing 3. Edition, Awhonn, 2004 Nihal Oygür Esra Önal Ayşegül Zenciroğlu Türk Neonatoloji Derneği Doğum Salonu Yönetimi Rehberi Türk Neonatoloji Derneği 2016 http://www.neonatology.org.tr/wp- content/uploads/2016/12/dogum_od asi_yonetimi.pdf

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yenidoğanın temel özelliklerini tanımlar.
ÖÇ02 Riskli yenidoğana zamanında ve hızlı müdahale eder.
ÖÇ03 Yenidoğan canlandırması için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
ÖÇ04 Yenidoğan ölümlerini azaltabilmeye yardımcı olur.
ÖÇ05 Yenidoğanlarda riskli durumları saptayabilir ve uygun bakımı planlar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve literatür tarama okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Normal yenidoğanın özellikleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Acil bakım gerektiren yenidoğanlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Dünyada ve Türkiye’de bebek ölümleri ve yapılması gerekenler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yenidoğan resüsitasyonu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Yenidoğan acillerinde bakım ve durum analizi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Neonatal ünitesinin organizasyonu ve yenidoğan transportu okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Neonatal Resusitasyon Uygulama basamakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi-2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi-3 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Neonatal Resusitasyon Uygulama Becerisi-4 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Makale sunumu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Makale sunumu-2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS